Predaje elektrických áut v Európe stagnujú. Trh potrebuje lacnejšie modely, než sú tie súčasné. Aj preto Škode veľmi záleží na úspechu jej druhého elektromobilu, ktorý sa postaví pod súčasný Enyaq. Premiéra SUV Elroq prebehne začiatkom októbra, no na jeho príchod nás česká značka láka už od začiatku júla. Zúčastnili sme sa napríklad jázd predprodukčných prototypov chránených kamuflážou. Už vtedy prezradila Škoda množstvo technických údajov. Neskôr dorazili prvé informácie o ekologických materiáloch v kabíne aj s prvými skicami interiéru. No a teraz tu máme skice exteriéru.
Čítajte viac Škoda Elroq: Prvé skice prezrádzajú najväčšiu slabosť nového SUVPotvrdzujú to, čo Škoda sľúbila. Elroq bude prezentovať nový dizajnový jazyk Modern Solid. Jeho súčasťou je aj maska Tech-Deck Face, ktorá ukrýva potrebné senzory pre asistenčné systémy. Delené svetlá v nárazníkoch budú obsahovať matrix-LED technológiou. Novinkou bude nápis Škoda na prednej kapote. Celkový dojem okorenia matné dekorácie Unique Dark Chrome a nová zelená farba laku Timiano, vyhradená len pre Elroq. Kolesá dostanú logo Škody v dvojrozmernom vyhotovení. Vzadu majú byť dominantou úzke svetlá a výrazný strešný spojler. Priestranná kabína preberie palubnú dosku z Enyaqu, vrátane 13-palcového infotainmentu.
Napokon, Enyaq a Elroq toho budú mať spoločného naozaj veľa. Spájať ich platforma MEB s identickým rázvorom náprav 2 760 mm. Elroq bude teda kratší len vďaka menším previsom. Ale nie oveľa. Jeho 4 390 mm znamená, že za Enyaqom zaostane iba o 10 cm. Unifikácia neobišla ani pohon. Zákazníci budú mať na výber akumulátory s využiteľnou kapacitou 52, 59 alebo 77 kWh. Tú najväčšiu bude možné spojiť s pohonom oboch náprav. V tejto verzii sa Elroq chváli výkonom 220 kW. Zadokolky ponúknu 210, 150 alebo 125 kW, presne ako Enyaq. Škoda sľubuje s najväčšou batériou dojazd do vzdialenosti 560 km.
Čítajte viac Povozili sme sa ešte v zamaskovanej Škode ElroqNabíjanie akumulátorov z 10 na 80 percent kapacity nemá zabrať viac ako 30 minút. V AC nabíjacích staniciach má Elroq podporovať nabíjací výkon 11 kW, pričom plné nabitie si vypýta približne 5,5 až 8 hodín v závislosti od daného variantu. Dôležité je, že novinka umožní automatický aj manuálny predhrev batérie, čo zrýchli nabíjanie v chladnom počasí. Najväčšou otázkou však ostáva cena. Od menšieho auta sa totiž očakáva atraktívnejšia cenová ponuka, ale s identickou technológiou z Enyaqu, nebude môcť ísť Elroq oveľa nižšie. Na menších rozmeroch toho totiž veľa automobilka neušetrí. Dajme sa prekvapiť.