Nový elektrický Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology šokoval svet schopnosťou otočiť sa na jednom mieste okolo vlastnej osi. Dokáže to vďaka štyrom elektromotorom a princípu, ktorý dobre poznáme z pásových vozidiel, napríklad z tankov alebo aj obrnených transportérov. Keď sa pásy alebo kolesá na každej strane auta otáčajú opačným smerom, dôjde k otočke. Pri off-roade, ktorý sa môže v ťažkom teréne dostať takpovediac do úzkych, to môže byť veľmi užitočná funkcia. Tento manéver, ktorý v Stuttgarte nazvali G-Turn, sa zapáčil aj koncernu Stellantis. Veď v portfóliu značiek má napríklad Jeep alebo RAM, ktoré sú v teréne ako doma.
Ako informuje Motor Authority, Stellantis si podal vlani prihlášku na Úrad pre patenty a ochranné známky Spojených štátov amerických (USPTO). V nej popisuje svoje technické riešenie. A od toho v Mercedese-Benz sa líši. „Tanková otočka“ by mala totiž fungovať aj bez štyroch elektromotorov. Stačiť budú dva, každý pre jednu z náprav. O opačný smer otáčania pravého a ľavého kolesa sa postará malá prevodovka spojená s diferenciálom. Samotné otáčanie by sa mohlo spustiť prostredníctvom aktivácie funkcie na dotykovej obrazovke. Smer otočky by zadal vodič volantom, jeho začiatok plynovým pedálom a ukončenie zasa tým brzdovým.
Ide len o patent, takže nie je jasné, či Stellantis dostane novú funkciu na výrobné linky. Zatiaľ ju používa len Mercedes-Benz. Americký Rivian s ňou tiež koketoval, ale nakoniec funkciu Tank Turn zrušil. A to z dôvodu ochrany životného prostredia. Tanková otočka ničí totiž podklad aj pneumatiky, pretože pri nej dochádza k extrémnemu treniu. Aj preto je napríklad otočka pri triede G povolená len na mokrom povrchu alebo na šotoline. Aj BMW vyvíja pohon so štyrmi elektromotormi, ale o otočnom manévri neuvažuje. Skôr chce výhodu štyroch elektromotorov využiť na iné, užitočnejšie funkcie, napríklad na lepšiu stabilizáciu a trakciu.