Vlani Renault rozdelil svoje aktivity do dvoch divízií. Tá pre budúcnosť sa volá Ampere a na starosti má elektromobily. Druhou je divízia Horse, ktorá združuje všetky závody produkujúce spaľovacie motory či prevodovky. A keďže Renault už v spaľovacích agregátoch nevidí dlhodobú budúcnosť, aspoň nie v Európe, je Horse spoločným podnikom s čínskym Geely. Očakáva sa, že len motorárne Renaultu vyprodukujú ročne 3,2 milióna spaľovacích motorov a spolu so závodmi Geely dokonca päť miliónov. Okrem dodávok spaľovacích motorov pre aliančný Renault, Daciu, Nissan a Mitsubishi, či pre čínske značky pod gigantom Geely, je divízia Horse pripravená ponúkať agregáty aj tretím stranám.
Čítajte viac Renault: Divízia spaľovacích motorov Horse bude dodávať diesle aj TurkomUž v máji napríklad Horse uzavrelo zmluvu s tureckou spoločnosťou Habas, ktorá vyrába úžitkové vozidlá a autobusy. Horse dodá Habasu dvojlitrové naftové motory. A teraz tu máme oveľa zaujímavejší projekt. Horse bude dodávať motory pre brazílskeho výrobcu mikrobusov Marcopolo. Nepôjde o obyčajný motor. Tento litrový 3-valec bude súčasťou elektrického pohonu v podobe predlžovača dojazdu. Brazílska firma ho použije v mikrobuse Volare Attack 9, ktorý zatiaľ používa naftové motory. Elektrickú časť sústavy dodá brazílska spoločnosť WEG. A aby bol pohon čo najekologickejší, 3-valec Horse bude upravený na spaľovanie ekologického bioetanolu, ktorý je v Brazílii extrémne rozšírený.
Čítajte viac Horse: Je nová divízia spaľovacích motorov Renautu ‘trójskym koňom‘ čínskeho Geely?Horse tvrdí, že takýto pohon zabezpečí čisto elektrický dojazd do vzdialenosti asi 200 km, keďže elektromobily s predlžovačom dojazdu majú zvyčajne batérie s dvojnásobnou kapacitou ako bežné plug-in hybridy, pričom s generátorom sa dojazd predĺži na 600 km. V prípade mikrobusu Volare Atack pre 35 pasažierov to má byť 450 km, pričom jeho batérie budú mať kapacitu 122 kWh. Takto sa ekologický pohon stane menej závislým od nabíjacej infraštruktúry. Neskôr sa môže podobná koncepcia objaviť aj v osobných autách. Napríklad v Číne, kde na rozdiel od Európy získava tento typ pohonu v poslednom čase na popularite. No a na starom kontinente s ním vraj opäť koketujú koncerny Stellantis a Ford. Zatiaľ jediným elektromobilom s predlžovačom dojazdu v Európe je Mazda MX-30 R-EV.