Renault oprášil svoju históriu a vdýchol nový život svojim legendám. Renault 5 sa už vrátil, čakáme na nové Twingo, ktoré vznikne v spolupráci so zatiaľ anonymným čínskym partnerom, no a budúci mesiac vstane z mŕtvych aj Renault 4 – svojho času revolučný hatchback s predným náhonom. Predstaví sa v polovici októbra na autosalóne v Paríži. Presne tam, kde debutoval pred dvoma rokmi dobrodružný koncept 4L Trophy s poriadne „nabúchanou“ expedičnou výbavou. Predprodukčné prototypy už Renault usilovne testuje, čo potvrdzujú ďalšie snímky kamuflovaných vozidiel na francúzskych cestách.
Čítajte viac Renault R17 Electric Restomod: Chystá sa ďalšia reinkarnácia? Veríme tomuHoci bude mať Renault 4 rovnakú elektrickú architektúru AmpR Small ako Renault 5, bude to iné auto dizajnom aj charakterom. Platforma AmpR Small je totiž variabilná a umožňuje používať rôzne rázvory náprav a rôzne veľkosti batérie. R4 bude pomerne vysokým autom, skôr SUV ako hatchbackom a mnohými detailmi, napríklad tvarom svetiel, sa bude snažiť vyvolať asociácie na originál vyrábaný od roku 1961. Dizajnér Sandeep Bhambra povedal, že pôvodný Renault 4 bolo auto, s ktorým sa dalo jazdiť na vidieku, dokázalo jazdiť mimo ciest a dalo sa s ním jazdiť v meste. Takže aj jeho nástupca má byť najuniverzálnejším autom v segmente.
Renault hovorí doslova o „švajčiarskom armádnom nožíku“ v segmente B, čím naráža na jeho univerzálnosť. Podľa D'Arienza je Renault v záverečnej fáze konfigurácie jeho vlastností. Zároveň však varoval, že zákazníci nemajú čakať obrovský zdvih kolies a ultramäkké pérovanie pôvodného Renaultu 4. Zato sľubuje skvelú stabilitu, lebo aj R4 dostane do vienka nezávislé zavesenie zadných kolies. A vylúčený nakoniec nie je ani pohon oboch náprav. To by bol asi najväčší rozdiel v porovnaní s R5. Batérie budú ale pravdepodobne identické. Pripomeňme, že Renault 5 používa akumulátor s kapacitou 40 alebo 52 kWh. Na rýchlonabíjacích staniciach by mal Renault 4 podporovať výkon 100 kW.