Niekdajšia ikona nižšej triedy, z ktorej sa v Európe predávalo ešte pred dekádou viac ako 280 000 kusov a pred dvoma aj viac ako 300 000 exemplárov, je dnes okrajovým modelom. Vlani Polo ledva prekročilo stotisícovú hranicu a v tomto roku má na konte zatiaľ asi 90 000 registrácií. Vietor z plachiet mu vzali SUV T-Cross a Taigo. Ale možno aj fakt, že inovácie Pola viazli na úkor elektrickej budúcnosti. Volkswagen jednoducho na svoje klasické modely rezignoval a investície presmeroval do vývoja elektromobilov.
Čítajte viac Končí Škoda v Číne? Ak VW zavrie dve čínske fabriky, nič iné jej asi neostaneVidíme to aj na nových modeloch Passat, Golf či Tiguan, ktoré sú len modernizovanými verziami predošlých generácií. Práve elektromobily stoja aj za ukončením európskej produkcie Pola. To posledné, modré s motorom 1,0 TSI a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, zišlo v Pamplone z liniek koncom júna. Výroba sa presunie do Juhoafrickej republiky. Polo tak v Pamplone uvoľnilo miesto dlho očakávaným elektromobilom s cenou od 25 000 eur, ktoré majú byť úspešnejšie, než sú súčasné modely VW ID.3 a ID.4. A nepôjde len o „lacný“ elektrický Volkswagen. V Pamplone sa totiž bude vyrábať aj nové elektrické SUV Škody, ktoré naznačila štúdia Epiq.
Čítajte viac VW Tayron: Čínske SUV dorazí aj do Európy. Nahradí známy modelOba elektromobily využijú skrátenú a lacnejšiu elektrickú platformu MEB s predným náhonom. Na linky sa ale dostanú najskôr v roku 2026. Takže závod má dosť času na veľké úpravy. Paralelne s nimi bude naďalej v Pamplone prebiehať produkcia spomínaných úspešnejších SUV T-Cross a Taigo. Na rozdiel od nemeckých závodov v Drážďanoch, Osnabrucku, Salzgitteri, Chemintzi a Kasseli, kde hrozí veľké prepúšťanie a možno aj úplné zavretie, sa v Španielsku zatiaľ o pracovné miesta báť nemusia. A ani v Juhoafrickej republike, ktorá je novým rodiskom Pola. Pripomeňme, že v africkom závode v meste Kariga sa Volkswageny vyrábajú už od roku 1951.
Čítajte viac VW Taos: Hĺbkový facelift prináša modernejší dizajn a viac výkonu