V ťažkých časoch transformácie na elektrický pohon sa rozhodol Renault pozrieť do vlastnej histórie. Do ponuky vracia svoje niekdajšie legendy. Pôvabný Renault 5 už poznáme a k nemu sa čoskoro pripojí Renault 4. Toto auto z roku 1961, spôsobilo doslova revolúciu v automobilovom priemysle. „Er-štvorka“ bola totiž prvým moderným hatchbackom s motorom vpredu, predným náhonom a výklopnými zadnými dverami, teda s päťdverovou karosériou. Renault vyrábal toto ľudové auto neuveriteľných 33 rokov – až do roku 1991. Vzniklo z neho viac ako osem miliónov kusov, dokonca viac, ako z konkurenčného Citroënu 2CV.
Tento rok sa vráti v novodobej podobe ako čistý elektromobil. Premiéra je doslova za rohom. Automobilka ho predstaví 14. októbra na autosalóne v Paríži, presne tam, kde pred dvoma rokmi debutoval „dobrodružný“ koncept Renault 4L Trophy s poriadne „nadupanou“ expedičnou výbavou. Teraz sa môžeme pozrieť na prvé snímky sériovej verzie. Zatiaľ síce len na detaily, no aj tie prezrádzajú, že inšpirácia originálom je rovnako silná, ako v prípade nového Renaultu 5. V porovnaní s ním bude ale praktickejším crossoverom so zvýšeným podvozkom. Obe autá budú zdieľať identickú platformu AmpR Small divízie Ampera.
Renault tvrdí, že R4 bude tým najuniverzálnejším autom v segmente. Prirovnáva ho k „švajčiarskemu nožíku“. Na dĺžku bude mať 4 140 mm, čo je až o 22 centimetrov viac v porovnaní s Renaultom 5. Podlhovastá predná maska dostane osvetlený lem a po prvýkrát v dejinách Renaultu aj podsvietené logo. Zaslepenie masky použije štruktúru odvodenú z loga značky. Diódové svetlá budú evokovať kruhové svetlá originálu. Podobne je to so zadnými svetlami v tvare tabletky. V širokom zadnom stĺpiku nebude chýbať tretie bočné okno s lichobežníkovým tvarom – tak typické pre pôvodný Renault 4.
Čítajte viac Renault 4 nachytaný tesne pred premiérou. Možno dostane štvorkolkuA dizajnéri nezabudli ani na tradičné plastové lemy na dverách, ktoré sa však pretransformovali do troch horizontálnych prelisov. Typickú špáru v predných blatníkoch, ktorá nadväzovala na predný stĺpik, zastúpi v novodobej interpretácii čierna nálepka. Ďalšie odkazy nájdeme na nárazníkoch. Chýbať nebude ani plátenná sťahovacia strecha. Bližšie informácie zverejní Renault počas svetovej premiéry v Paríži. Šušká sa, že by mohol dostať batérie s kapacitou 40 alebo 52 kWh a že na rozdiel od Renaultu 5 nie je vylúčený ani pohon oboch náprav.. Novinku bude automobilka vyrábať v závode Maubeuge vo Francúzsku.