Toto je ‘nová‘ Škoda Superb s motorom, ktorý už dnes nezoženiete. Môže byť vaša

Vznikla v časoch, keď bolo možné takmer všetko. Škoda vstúpila do strednej triedy a sklad technológií koncernu VW jej bol otvorený dokorán. Ak chcete cestovať v čase, tento Superb 2,5 V6 TDI s nájazdom len 43 000 km môže byť váš.

11.10.2024 18:00
debata (2)
Nádherne zachovaná Škoda Superb reprezentuje to... Foto: Mocars Ratingen
Škoda Superb 2,5 V6 TDI Elegance - 2006 Nádherne zachovaná Škoda Superb reprezentuje to najlepšie, čo česká automobilka dokázala ponúknuť zákazníkom po prelome tisícročí. Najazdených má len 43 000 km. To je za 18 rokov naozaj extrémne málo. Zdá sa, že jej majiteľ ju naozaj miloval.

Škoda Superb prišla na svet roku 2002. Predchádzal jej koncept nádherného kupé Tudor. Bola to vstupenka Škody do segmentu strednej triedy, auto, ktoré zmenilo pohľad na českú automobilku ako výrobcu mainstreamových rodinných áut. Bol to však aj zlatý vek koncernu Volkswagen, ktorého opraty držal v tom čase pevne v rukách vizionár Ferdinand Piech. Práve ten sa postaral o nákup značiek Bentley, Lamborghini, Bugatti a stál aj za projektom superluxusného Volkswagenu Phaeton. Koncern vtedy produkoval neuveriteľnú techniku v podobe motorov VR5, VR6, W12, W16 či dokonca V10 a V12 TDI. Takýto posun nahor vytvoril priestor aj pre českú Škodu, ktorej Piech povolil posunúť sa o stupienok vyššie.

Škoda Superb 2,5 V6 TDI Elegance - 2006
Škoda Superb 2,5 V6 TDI Elegance - 2006
+12Škoda Superb 2,5 V6 TDI Elegance - 2006

Superb vznikol na platforme čínskej verzie Volkwagenu Passat s predĺženým rázvorom, čo mu prinieslo neuveriteľne veľa miesta na zadných sedadlách. Piech tiež Škode otvoril bránu do skladu koncernovej techniky. Pod kapotou sa tak objavili motory 2,5 V6 TDI, 2,8 V6 s 5-ventilovou technikou, dvojspojkové prevodovky DSG aj pohon oboch náprav. Superb uspel v tvrdej konkurencii. Kým zavedená konkurencia časom odpísala luxusné sedany ako Citroën C6, Renault Vel Satis, Alfa Romeo 166, Peugeot 607 či Lancia Thesis, Superb dostal zelenú pre vznik ďalších troch generácií. Tá najnovšia má necelý rok, no ak ju porovnáte s tou prvou, nepredstavuje zďaleka taký posun vpred. O 6-valcoch sa vám môže napríklad len snívať.

V kabíne nechýba koža, drevo ani vstavaná... Foto: Mocars Ratingen
Škoda Superb 2,5 V6 TDI Elegance - 2006 V kabíne nechýba koža, drevo ani vstavaná navigácia. Prevodovka je manuálna.
Škoda Favorit - taliansky prototyp 1985 Čítajte viac VIDEO: Toto je unikátny dobový prototyp Favoritu, postavený v Taliansku

Ak by ste sa teda chceli vrátiť do minulosti, je tu skvelá príležitosť. Cestovanie v čase vám umožní Superb 2,5 V6 TDI v úrovni vybavenia Elegance, ktorý sa práve objavil v inzercii nemeckej spoločnosti Mocars. Pravdepodobne pôjde o jeden z najzachovanejších exemplárov. Napriek tomu, že bol vyrobený roku 2006, najazdených má iba 43 000 kilometrov. Vyzerá vskutku fantasticky a navyše demonštruje, čo všetko v tom čase Škoda zákazníkom ponúkala. Prvý majiteľ si pravdepodobne v zozname príplatkov zaškrtol každé okienko. Takže tu máme xenónové svetlá s ostrekovačmi, 17-palcové hliníkové disky, striebornú metalízu aj zatmavené zadné okná. V kabíne zas nájdete automatickú klimatizáciu, elektrochromatické spätné zrkadlo, vyhrievané a elektricky nastaviteľné kožené čalúnenie, drevené dekorácie, palubný počítač a dokonca navigáciu, ktorá v tom čase rozhodne nepatrila k štandardu.

Cestovať na týchto kožených a vyhrievaných... Foto: Mocars Ratingen
Škoda Superb 2,5 V6 TDI Elegance - 2006 Cestovať na týchto kožených a vyhrievaných zadných sedadlách musí byť ešte aj dnes zážitkom.

No najväčší poklad je pod kapotou, kde pracuje zamatovo pracujúci motor 2,5 TDI s výkonom 120 kW. Ešte so spoľahlivou technikou vstrekovania „Pumpe Duse“. Superb prvej generácie bol vlastne prvým aj posledným, v ktorom ste si mohli dopriať 6-valcový diesel. Druhá generácia síce 6-valec ponúkala, ale len benzínový. No a tie nasledujúce už žiaden 6-valec nedostali. A ani nikdy nedostanú. V tomto prípade je naftový motor spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, hoci k dispozícii bol aj automat. O to úspornejší však náš Superb bude. S jeho 62-litrovou nádržou hravo pokoríte 1 000 kilometrov bez zastávky na čerpacej stanici. Tento exkurz do minulosti nie je pritom až taký nedostupný. Bez dane zaň zaplatíte 9 990 eur. Vyzerá naozaj fantasticky, len si poň budete musieť zájsť do nemeckého Ratingenu. Je to kus peknej automobilovej histórie, ktorá má veľa spoločného práve s naším regiónom a ktorá sa už nikdy nezopakuje.

Škoda Superb 1,5 TSI iV PHEV - test 2024 Čítajte viac Test: Škoda Superb iV - na batériu aj cez 100 km. A k tomu nízka spotreba

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Superb #Škoda-Auto
Články podľa značiek