10. Audi A3 Sportback quattro (4. generácia)
Pohon všetkých kolies quattro je zárukou bezpečnej jazdy už niekoľko dekád. V súčasnej generácii modelu A3 ho možno skombinovať s benzínovým aj naftovým „dvojlitrom“, no už iba s automatickou prevodovkou.
9. Toyota Aygo (1. generácia)
Hoci toto japonské mini auto nemá pohon oboch náprav, je ľahké a má úzke pneumatiky, čo je v zime výhodná kombinácia. Najčastejšou konfiguráciou v ponuke je kombinácia atmosférického jednolitrového trojvalca a päťstupňovej manuálnej prevodovky.
8. Jeep Wrangler (4. generácia)
Model Wrangler je samozrejme čistokrvný off-road, no ak niekto potrebuje jazdiť zime nielen v meste, ale aj v horských oblastiach, určite ocení schopnosti tejto terénnej legendy. Cenovo dostupnejšie sú verzie s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom a 2,2-litrovým naftovým štvorvalcom. Oba spolupracujú s osemstupňovou automatickou prevodovkou a sú úspornejšie ako šesťvalcové varianty.
7. Daihatsu Terios (2. generácia)
Japonské malé auto je pre nás exotické a v podstate už aj na Britských ostrovoch, keďže jeho predaj ukončili v roku 2013. Hoci dynamicky je podpriemerný, má pohon všetkých kolies, čo je v tejto triede vzácne a momentálne patrí medzi najlacnejšie „štvorkolky“ na tamojšom trhu s jazdenými autami.
6. Subaru Impreza (5. generácia)
Japonská značka sa preslávila svojím symetrickým pohonom všetkých kolies, a tak je pochopiteľné, že jej modely sú dobrou voľbou do zimných podmienok. Móda SUV a crossoverov zároveň zapríčinila, že obľuba hatchbacku Impreza klesla, čo znížilo jej cenu na trhu s jazdenými autami.