5. Škoda Yeti (1. generácia)
Model Yeti odštartoval úspešnú kapitolu českej automobilky, keď bol jej prvým SUV v ponuke. Tento model je dobre známy aj u nás a v Spojenom kráľovstve bol veľmi obľúbený, čo platí aj teraz v rámci ojazdených áut. Dostatok vnútorného priestoru a možnosť voľby medzi benzínovým a naftovým motorom sú jeho najväčšími prednosťami.
4. Land Rover Discovery (4. generácia)
Kto má záujem o prémiové SUV s pohonom všetkých kolies, v podobe modelu Discovery nájde ojazdené kusy za primeranú cenu. Základom boli šesťvalcové naftové agregáty, ale občas sa objavia aj verzie s vidlicovým benzínovým osemvalcom. Treba však rátať s vyššími prevádzkovými a servisnými nákladmi.
3. Dacia Duster (1. generácia)
Rumunské SUV je mimoriadne populárne v celej Európe pre svoju odolnosť a cenovú dostupnosť. V súčasnosti si zákazníci častejšie volia pohon predných kolies, ale prvá generácia bola obľúbená práve pre pohon všetkých kolies. Ten bol dostupný s benzínovým aj naftovým štvorvalcom v kombinácii s manuálnou prevodovkou.
2. Suzuki Jimny (3. generácia)
Malý japonský off-road je celosvetovou legendou pre svoje schopnosti v teréne vzhľadom na jednoduchú konštrukciu. Hoci medzi jeho slabiny patrí hrdzavejúca karoséria, pohon všetkých kolies zvládne aj náročné úlohy vrátane zimných podmienok. Tretia generácia sa vyrábala dve dekády, čo znamená, že v ponuke sú kusy s veľkým rozptylom najazdených kilometrov, a teda aj s rôznymi cenami.
1. Fiat Panda (3. generácia)
Hlavným európskym konkurentom Suzuki Jimny je Fiat Panda, ktorý sa rovnako preslávil jednoduchou konštrukciou a pohonom oboch náprav. Najrozšírenejšie sú benzínové varianty a k dispozícii boli len manuálne prevodovky s piatimi alebo so šiestimi stupňami.