![Koncept sa nebráni geometrickým líniám ani...](https://ipravda.sk/res/2024/10/14/thumbs/citroen-c5-aircross-concept-2024_09-clanokW.jpg)
Peugeot už predstavil novú generáciu SUV 3008 na platforme STLA Medium. Teraz ju koncern Stellantis posunie Citroënu. Ako inak, premiéru si odbije v novom C5 Aircrosse. Ako bude vyzerať, naznačuje rovnomenná štúdia s prívlastkom Concept, pripravená pre autosalón v Paríži. A pravdepodobne, okrem zopár výstredností, nie je ďaleko od reality. Veď sériová novinka dorazí na trh už v budúcom roku.
![Citroën Berlingo - test TA3](https://ipravda.sk/res/2024/09/06/thumbs/citroen-berlingo-test-ta3-stvorec.jpg)
Napriek spoločným základom s Peugeotom, čo znamená možnosť použiť mild-hybridný pohon s 3-valcom 1,2 Hybrid, plug-in hybridný so 4-valcom 1,6 PHEV a čisto elektrický s batériou s kapacitou až 98 kWh, si súrodenec s logom Citroënu zachová plne autonómny dizajn. Posun je obrovský. Hoci čerpá zo štylistiky menšieho C3 Aircrossu, pôsobí oveľa solídnejšie. Napokon väčší je samotný formát. Na dĺžku pribudlo až 150 mm.
![K redukcii odporu vzduchu prispieva znížená...](https://ipravda.sk/res/2024/10/14/thumbs/citroen-c5-aircross-concept-2024-clanokW.jpg)
Ostré línie evokujú tak trocha off-roadový štýl, ale zdanie klame. C5 Aircross si totiž zakladá na aerodynamike. Plochy sú hladké a prepojené. Predná časť kapoty je situovaná nižšie ako v súčasnom C5 Aircrosse. Výška vozidla sa nemenila. Prúdeniu vzduchu napomáha prudko sklonené čelné okno, aerodynamicky optimalizované disky, jemne klesajúci profil kabíny, ale najmä zadná znížená časť strechy. Dokonca aj úzke zadné svetlá tvoria akési krídelká eliminujúce turbulencie za vozidlom.
![Citroën C3 Aircross - statická premiéra 2024](https://ipravda.sk/res/2024/06/28/thumbs/citroen-c3-aircross-staticka-premiera-2024-stvorec.jpg)
Citroën tvrdí, že vďaka zníženiu odporu vzduchu vzrastie dojazd o 30 kilometrov. Príslušnosť k značke zvýrazňuje koncept novým trojsegmentovým podpisom svetiel v prednej aj zadnej časti Do interiéru nás automobilka zatiaľ nepustila, ale tvrdí, že bude mimoriadne pohodlný. Napokon na komforte si Citroën zakladá aj po tom, čo z ponuky vyradil legendárne hydropneumatické odpruženie a nahradil ho súborom opatrení Citroën Advanced Comfort. Napríklad hydraulickými dorazmi tlmičov a špeciálnym čalúnením sedadiel.