Šéf Stellantisu: Našim slabším značkám dávame 2 až 3 roky, aby sa zlepšili

Stellantis posúdi výkonnosť všetkých svojich značiek, aby určil, či zníži veľkosť svojho portfólia už v roku 2026.

16.10.2024 12:00
Carlos Tavares, šéf koncernu Stellantis Foto:
Carlos Tavares, šéf Stellantisu opakovane vyhlásil, že značky, ktoré nie sú schopné vytvoriť zisk by sa mali o svoju budúcnosť obávať.
debata (5)

„Preveríme výkon každej značky (Stellantis) v približne dvoch tretinách plánu Dare Forward 2030, takže rozhodnutia môžete očakávať o dva až tri roky,“ povedal šéf koncernu Carlos Tavares talianskym novinárom na autosalóne 14. októbra, keď sa ho pýtali, ako to presne myslí s tým, že koncern Stellantis by sa mohol zbaviť niektorých svojich značiek, ktoré neprinášajú zisk. Talianov zaujímalo napríklad Maserati, ktoré sa s predajom radikálne prepadlo v čase, keď všetky ostatné luxusné značky stúpajú a nič nenasvedčuje tomu, že by výrobcovi superšportov svitalo na lepšie časy.

Uvidíme, či sú to len „silné reči“, alebo Stellantis pripravuje naozaj drsný audit. Vzhľadom na to, že Tavares odchádza do dôchodku na jar 2026 a Stellantis plánuje vybrať jeho nástupcu do konca roka 2025, konečné rozhodnutie o budúcnosti 14 značiek automobilky s najväčšou pravdepodobnosťou padne na jeho nástupcu. Takže deklarovať môže v súčasnosti čokoľvek.

UAW Čítajte viac Tavares na odstrel? Pod jedným z najvplyvnejších automobilových manažérov sa kýve stolička

Tavares uviedol, že keď bol Stellantis v roku 2021 vytvorený, každá značka v skupine začala so schváleným 10-ročným produktovým plánom, v ktorom bolo prvých päť rokov plne financovaných. Takže o svoju budúcnosť sa obávať nemusela. Obdobie „hájenia“ však končí a značky Stellantisu, ktoré nevykazujú zisk, to budú mať v druhej polovici tejto dekády ťažké.

„Zatiaľ sme splnili naše záväzky, vytvorili sme platformu STLA Medium, ktorá debutovala spolu s Peugeotom 3008, a keď to bolo potrebné, preplánovali sme uvedenie niektorých produktov na trh kvôli meniacim sa podmienkam, ale žiadne sme nezrušili,“ povedal Tavares a dodal, že v prípade Maserati je problémom marketing, nie samotný produkt.

Facebook X.com 5 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Maserati #Carlos Tavares #Stellantis
Články podľa značiek