Škoda sa snaží vykompenzovať stratu ruského trhu a tiež obrovský prepad predajov v Číne zvýšením trhového podielu v miliardovej Indii. Priamo v tejto krajine vyvinula a vyrába dva nové modely. Sedan Slavia a SUV Kushaq, ktoré stoja na platforme MQB A0 IN, čo je cenovo optimalizovaná architektúra MQB, používaná pre európske modely. Posledné údaje o indických registráciách však naznačujú, že toto duo na indickú ofenzívu nestačí.
Čítajte viac Toto je ‘nová‘ Škoda Superb s motorom, ktorý už dnes nezoženiete. Môže byť vašaV prvom polroku česká automobilka predala v Indii len 16 000 áut v porovnaní s 23 000 kusmi v prvom polroku vlaňajšieho roka. A aj ten bol menej úspešný ako rok 2022. Škoda si preto veľa sľubuje od tretej indickej novinky. Pôjde o kompaktné SUV, ktoré sa postaví pod súčasný Kushaq. Má s ním vskutku obrovské ambície, pretože vďaka dĺžke pod štyri metre sa zaradí do daňovo zvýhodnenej kategórie áut. Práve táto trieda je najväčším segmentom indického trhu. Pripoadá na ňu až 30 % registrácií.
Čítajte viac Škoda Enyaq RS Race: Po brutálnej ‘diéte‘ má pod dve tony. Je to úspech?A teraz vieme o novom Kylaqu o čosi viac. Škoda totiž ukázala prvé snímky testovacích prototypov pokrytých kamuflážou navrhnutou indickým umelcom Harunim Robertom a pribalila k nim aj pár technických dát. Ani polepy nedokážu zakryť robustné tvary, delené predné svetlá, tradičnú masku a zopár typických kryštalických prvkov. Na dĺžku bude mať Kylaq, ktorého názov je odvodený od sanskrtského jazyka, 3 995 mm, čo znamená, že je o 112 mm kratší ako Fabia. Zato ju o dva milimetre prekoná rázvorom náprav 2 566 mm. A aj svetlou výškou 189 mm.
Škoda sľubuje vysokú úroveň pasívnej aj aktívnej bezpečnosti. Kylaq bude mať šesť airbagov aj multikolíznu brzdu. Spoľahlivosť na indických cestách preverilo 800 000 testovacích kilometrov v rôznych podmienkach – od mestskej premávky cez terén až po jazdy na horských úsekoch vo výške nad 3 000 metrov nad morom. Teplota sa pritom pohybovala od –10 stupňov Celzia až po 85 stupňov. V prednej časti skeletu používa Kylaq za tepla tvarovanú oceľ, čo je veľký prínos z hľadiska deformácie pri čelnom náraze a ochrane posádky. Novinka to však nebude mať ľahké.
Čítajte viac Čo kupujú Česi? Samé Škody, občas Hyundai - toto je TOP 20 áut v ČeskuKonkurovať bude takým zavedeným hráčom ako Maruti Suzuki Breeza či Hyundaii Venue. Ponúkne pritom len jediný benzínový motor – 3-valec 1,0 TSI s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 85 Nm, ktorý bude možné kombinovať s manuálnou alebo so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. S pohonom 4×4 Kylaq neráta, tak ako ani s hybridným či naftovým pohonom. Svetová premiéra prebehne 6. novembra v Indii, kde sa bude Kylaq vyrábať po boku Slavie a Kushaqu v Pune. Práve indická výroba a lokalizácia dodávateľov má stáť za nízkymi nákladmi a atraktívnou cenou.