Prémiovej značke Audi koncernu Volkswagen sa nepodarilo nájsť vhodného investora pre svoju problémovú továreň na výrobu elektrických vozidiel v Bruseli, čo zvyšuje riziko, že závod môže zatvoriť. Celý predaj pritom prebieha veľmi zvláštnym spôsobom. Pokiaľ totiž dostanete 26 ponúk na odkúpenie a 26 ich odmietnete, je otázkou, či to myslíte s tým predajom vážne.
Podľa Audi žiadna z 26 zainteresovaných strán a potenciálnych investorov – vrátane jedného, ktorý v posledných dňoch upravil ponuku – neponúkla „životaschopnú a udržateľnú koncepciu“ budúcnosti továrne. Aspoň to tvrdí prevádzkový riaditeľ Audi Gerd Walker. Zároveň sa však doteraz nenašlo ani žiadne interné (v rámci koncernu VW) využitie bruselskej továrne, ktoré by dávalo ekonomický zmysel.
Čítajte viac Fabrike Audi v Bruseli hrozí koniec. Zachráni ju čínske Nio?Je pravdepodobné, že približne 3 000 továrenských robotníkov príde o prácu, povedal Ronny Liedts, vyjednávač za odbory ACV-CSC v závode. „Jediné, čo chcú urobiť, je čo najrýchlejšie zatvoriť závod. Žiadna z alternatív pre nich nefunguje,“ dodal.
Fabrike Audi v Bruseli by tak mohol patriť smutný primát – stala by sa prvou na území Európy, ktorú koncern zatvorí. Definitívne jej zlomil väz slabý dopyt po elektromobile Q8 E-Tron, jedinom, ktorý sa tam v súčasnosti vyrábal. Navyše poloha továrne prakticky v širšom centre mesta bráni nejakej zásadnejšej logistickej prestavbe, ktorá by mohla výrobu v nej zefektívniť. Zaujímavé pritom je, že tento problém 26 záujemcom nepovažovalo za neschodný, vidí ho tak len koncern Volkswagen.