Alpine stále koketuje s vodíkom. Už roku 2022 predstavilo koncept superšportu Alpenglow, ktorého názov odkazoval na oranžovo-červenú žiaru, ktorá sa objavuje nad alpskými končiarmi tesne pred východom slnka. Koncept pripomínajúci okruhové špeciály pre Le Mans bol vybavený preplňovaným 4-valcom, ktorý čerpal vodík z dvoch nádrží. To sa však zdalo nakoniec Alpine málo, a tak projekt posunulo ďalej. Cieľom bolo nahradiť 4-valec 6-valcom. A to sa aj stalo. Výsledkom je nový Alpenglow Hy6, prezentovaný na autosalóne v Paríži.
Čítajte viac Alpine A290: ‘Renault R5 Turbo‘ je späť. Výfuky už ale nedostaneNový agregát vyvinutý priamo vo Viry-Châtillo má objem 3,5 litra, uhol rozovretia valcov 100 stupňov a celohliníkovú konštrukciu valcov aj hláv. Reťazový rozvod poháňa štvorventilovú techniku. Kľukový hriadeľ s čapmi presadenými o 20 stupňov sa stará o hladké zapaľovanie. Mazanie zas zabezpečuje suchá olejová vaňa. Vďaka „superštvorcovej“ konštrukcii s vŕtaním 95 a so zdvihom 82,3 mm dokáže motor točiť až 9 000 otáčok za minútu. To je vskutku úctyhodné, ak uvážime, že ide o preplňovaný agregát s dvojicou turbodúchadiel. Maximálny výkon 544 kW je dvojnásobný v porovnaní s predošlým 4-valcom. Veľkolepý je tiež krútiaci moment 770 Nm. A to všetko bez emisií.
Motor je spojený s odstredivou spojkou a so 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou Xtrac, ktorá smeruje výkon na zadné kolesá. Navyše sľubuje Alpine pôsobivý zvuk. To všetko naozaj pripomína svet okruhových špeciálov pre vytrvalostné preteky. A je to tak, pretože základom Alpenglow je karbónová platforma LMP3. Napokon uhlíkové vlákna využíva celá karoséria. V porovnaní s prvou verziou má ešte ultimatívnejší dizajn. Každý tvar modelovala funkčnosť. Buď snaha priviesť k chladičom dostatok vzduchu, alebo zabezpečiť potrebný prítlak. Veď Alpenglow Hy6 dosiahne rýchlosť až 330 km/h.
Pôsobivé sú najmä žraločie plutvy, obrovské zadné krídlo a kolesá so štruktúrou, ktorá pôsobí, akoby sa disky otáčali, aj keď auto stojí. Dizajnovou vychytávkou je sklenený kryt motora s modrým nádychom, ktorý umožňuje kochať sa novým 6-valcom s lakovanými modrými hlavami a bielym výfukovým potrubím Inconel. Jeho koncovky sú integrované do oblasti zadných svetiel. Vychádzajúca vodná para sa potom stará o efektné divadlo. Celá štúdia je s dĺžkou 5,2, šírkou 2,1 a s výškou len 1,14 metra lakovaná vo farbe Speccular Blue. Dve vodíkové nádrže umiestnili konštruktéri medzi nápravami a tretiu za kokpitom. Vodík je v nich uskladnený pod tlakom 700 barov. Zmestí sa ho sem 6,3 kg.
Dvojmiestny interiér je zariadený v štýle okruhových špeciálov pre Le Mans. Nastupuje sa doň cez krídlové dvere zasahujúce až do stredu strechy. I tak treba prekročiť vysoké prahy s nádržami. Športové sedadlá sú potiahnuté Alcantarou. Trojuholníkový displej ponúka všetky potrebné informácie vrátane priečneho preťaženia. Purpurové prvky zas odkazujú na alpskú žiaru. Uvidíme, na ktorom okruhu sa Alpenglow predstaví. No ešte zaujímavejšia je informácia, že časom môže zamieriť aj na bežné cesty. „Keď sme navrhovali Alpenglow, premýšľali sme od začiatku vo dvoch smeroch – sériové auto a pretekárske auto,“ povedal šéfdizajnér Antony Villain. „Prečo nie? Prečo to nemať na cestách? Možno by sme mohli urobiť malú sériu týchto áut schválených do cestnej premávky. Myslím si, že by to bolo správne.“ Berieme ho za slovo.