Taliani majú na Stellantis ťažké srdce a nikto sa im nemôže čudovať. Výroba áut v Taliansku klesá a donedávna legendárne talianske značky doslova živoria a ich predaje sú minimálne. Dokonca tak, že približne pred mesiacom Stellantis rozhodol o pozastavení výrony tak ikonického modelu, ako bol Fiat 500. O jeho elektrickú verziu totiž nie je záujem a iná v Európe nie je dostupná.
Preto sa museli pozastaviť na niekoľko týždňov výrobné linky historického závodu Mirafiori v Turíne, kde sa elektrická päťstovka vyrába. „Opatrenie je nevyhnutné vzhľadom na súčasný nedostatok objednávok spojený s hlbokými ťažkosťami, s ktorými sa na európskom trhu s elektromobilmi stretávajú všetci výrobcovia, najmä európski,“ uviedol koncern Stellantis vo vyhlásení. Nie je to pritom ani zďaleka prvá odstávka, ale nepochybne najdlhšia. Podľa údajov Jato Dynamics predal Fiat v Európe od januára do konca júla 74 885 Fiatov 500 vrátane benzínových verzií, čo je o 24 % menej v medziročnom porovnaní.
Čítajte viac Šéf Stellantisu sa už háda takmer s každým. Aj s vlastnými predajcamiNásledne prišla ďalšia „jóbovka“. Len pred pár dňami Stellantis oznámil, že v novembri pozastaví výrobu hneď v troch talianskych fabrikách. Sú nimi Tremoli, Pratola Sera a Pomigliano d'Arco.
Nás najviac zaujíma tretia z nich, pretože z jej výrobných liniek schádza druhý veľký bestseller Fiatu – malá Panda. Ani tá sa nevyhla obrovskému poklesu predaja, ato ja napriek nedávnej modernizácii. V Európe podľa prieskumu trhu Dataforce klesol v auguste jej predaj na 3 873 zo 6 505 kusov v rovnakom mesiaci v roku 2023.To predstavuje pokles o viac než 40 percent. Výroba Pandy teda nepobeží takmer dva týždne a v tej istej fabrike sa dočasne pozastaví aj výroba ďalšieho zaujímavého auta, ktorým je Alfa Romeo Tonale.