Web Teslarati si všimol, že automobilka Tesla hľadá experta pre program vývoja katód batérií LFP (lítium-železo-fosfát). Je to prekvapivé, pretože batérie s touto chémiou sú kvôli nižšej energetickej hustote považované za „menejcenné" v porovnaní s batériam NMC (nikel-mangán-kobalt). Tesla ich síce používala, ale len v základných verziách modelov, napríklad v Tesle 3 RWD so zadným náhonom. Lenže batérie LFP majú aj množstvo výhod. Sú lacnejšie, chemicky stabilnejšie, takže lepšie znášajú vysoké teploty, čo znižuje riziko horenia alebo explózie a v poslednej dobe sa výrazne skrátil čas ich nabíjania.
Čítajte viac V Kalifornii nachytali zvláštnu Teslu. O čo môže ísť?Pokles ceny, najmä v Číne, je taký radikálny, že elektromobily vybavené batériami LFP sa cenou začínajú vyrovnávať autám so spaľovacími motormi. Takže záujem Tesly o túto „menejcennú“ chémiu je logický. Napokon, interný vývoj LFP článkov oznámil nedávno aj kórejský koncern Hyundai. Teslarati sa domnieva, že nábor expertov súvisí s plánmi Tesly na internú výrobu LFP batérií v Gigafactory v Nevade. Kapacita tejto linky by mala dosiahnuť 100 GWh. Očakáva sa, že LFP batérie použije Tesla v nedávno predstavenom robotickom taxíku Cybercab, ktorý by sa mal stať realitou v roku 2026.
Čítajte viac Tesla v Európe zvyšuje ceny Modelu 3. Kvôli ‘čínskym‘ clámAmerickou výrobou LFP článkov by zároveň Tesla obišla 25-percentné clo na čínske li-ion batérie, ktoré nedávno zaviedla Bidenova administratíva. S Čínou však spolupracovať plánuje. Konkrétne so spoločnosťou CATL, s ktorou má rozbehnutý projekt vývoja lacných batérií pre masový elektromobil, pravdepodobne dlho sľubovanú nízkonákladovú Teslu. Ako uvádza Bloomberg, Tesla nakúpi od CATL technológie na výrobu LFP batérií pre svoj Megapack, hoci závod bude na 100 % prevádzkovať americká automobilka. Okrem toho pracuje Tesla aj na NMC článkoch s technológiou suchých elektród.