Ruský UAZ posiela vlastným vojakom ‘šrot‘. Motory odchádzajú priamo na bojisku

Kvalita výroby ruskej automobilky UAZ-u je taká nízka, že už to nie je možné utajiť. Kritizujú ju samotní velitelia. Pritom na vojne firma zarába.

22.10.2024 16:00
debata (12)
Ruské autá značky UAZ sa rozpadávajú priamo pod... Foto: UAZ
UAZ - výroba Ruské autá značky UAZ sa rozpadávajú priamo pod rukami ruských vojakov. Súvisí to so šlendriánstvom na výrobných linkách.

Ruský UAZ, teda Uljanovský automobilový závod, sa na nezáujem o jeho legendárne „buchanky“ a novšie Patrioty sťažovať naozaj nemôže. Ruská agresia na Ukrajine mu totiž zabezpečila nevídaný odbyt a tiež nevídanú prosperitu. Sťažujú sa však samotní vojaci. A nie hocakí. Dmitrij Rogozin, veliteľ jednotky „Car's Wolves“, už v septembri kritizoval zúfalú nespoľahlivosť týchto áut a vyzval automobilku, aby „nezosmiešňovala“ vojakov. Nezabudol pripomenúť vlastnú skúsenosť, ako UAZ Patriot skolaboval priamo počas vojenskej operácie len tri kilometre od kontaktnej línie.

Moskvič 3 - predaj v Moskve Čítajte viac Ruské predaje áut lámu rekordy. No nie kvôli prosperite

„Naozaj chceš stáť kdesi na krajnici a objímať volant, ktorý ti práve odpadol počas jazdy medzi Tokmakom a Rabotinom?,“ pýtal sa Rogozin na svojom telegramovom kanáli a poznamenal, že UAZ posiela vojsku nedokončené autá s tečúcimi prevodovkami a motormi, ktoré odchádzajú po pár tisícoch kilometrov. Zároveň vyzval riaditeľa a technológov závodu, aby sami prišli do bojovej zóny a pátrali po príčinách porúch. UAZ sa síce vyhovára, že čelí problémom súvisiacim so sankciami, ale Anton Šarapin, viceprezident Národnej automobilovej únie, má celkom iný názor.

Autá dodávané na bojisko síce vyzerajú ako... Foto: UAZ
UAZ - výroba Autá dodávané na bojisko síce vyzerajú ako nové, ale už od novoty im tečie olej z prevodoviek a motora.

Podľa neho sú problémy UAZ-u dlhodobé, systémové a súvisia s nízkou „kultúrou výroby“. „O nechutnej kvalite áut automobilky z Uljanovska sa v skutočnosti hovorí v celom meste a internet je plný fotiek a videí o tom, ako sa na týchto autách nedajú poriadne zvárať dvere a kapoty a ako nedoliehajú časti karosérie. Nikto tam nechce normálne pracovať. Autá sa montujú podľa princípu – ‘nech sa deje, čo sa deje, vlasť kúpi všetko‘,“ povedal. Spoločnosť Sollers, ktorá vlastní závod, po Rogozinových sťažnostiach usporiadala technický seminár o údržbe a prevádzke automobilového vybavenia závodu.

Rusko - autá v zime Čítajte viac Čínske autá nestíhajú ruským cestám. Na ‘šrot‘ sú už po 150-tisíc kilometroch

Šéf Solersu Alexej Spirin sa tiež stretol s Rogozinom, aby diskutovali o formátoch spolupráce pre „rýchle zavedenie vývoja a výroby špeciálnych verzií, ktoré najlepšie zodpovedali charakteru moderných bojových misií“. Znie to ale opäť veľmi formálne. Zatiaľ sa po internete ďalej šíria odstrašujúce prípady, keď UAZ-om odpadávajú kľučky dverí alebo rovno celé pánty. A to so sankciami, ktorými sa bráni UAZ, určite nesúvisí.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 12 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Uaz #vojna na Ukrajine #UAZ Buchanka #UAZ Patriot
Články podľa značiek