O probléme s bezpečnosťou samoriadiacich funkcií Tesly sa vie poriadne dávno. Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA preveroval od roku 2016 už 38 nehôd, pri ktorých sa predpokladá súvislosť s jej autopilotom. Pri týchto nehodách bolo hlásených devätnásť úmrtí. Vlani v decembri Tesla zvolala viac ako dva milióny áut v USA, aby nainštalovala do systému Full Self-Driving nové bezpečnostné funkcie po tom, čo americké úrady vyjadrili obavy z fungovania autopilota. Lenže nehodám niet konca. Najnovšie sa stali predmetom vyšetrovania štyri nové incidenty. Pri jednom z nich prišiel o život chodec.
Čítajte viac V Kalifornii nachytali zvláštnu Teslu. O čo môže ísť?Všetky nehody spája fakt, že sa stali v režime autonómneho riadenia a v čase zníženej viditeľnosti z dôvodu hmly, zvíreného prachu alebo za silného slnečného žiarenia. NHTSA bude skúmať schopnosť technológie „detegovať a primerane reagovať na podmienky zníženej viditeľnosti ako aj okolnosti, ktoré prispievajú k týmto nehodám“. Výsledky vyšetrovania sa môžu dotknúť až 2,4 milióna áut. Konkrétne ide o modely Tesla 3, Tesla Y, Tesla S a Tesla X, vyrobených v rokoch 2016 až 2024, teda prakticky celého modelového radu a všetkých exemplárov s technológiou Full Self-Driving.
Čítajte viac Cybercab: Elon Musk konečne predstavil nový robotaxík TeslyObavy budí najmä fakt, že autopilot Tesly využíva na orientáciu v priestore výlučne kamery. Konkurencia sa spolieha aj na radarové či ultrazvukové senzory, či dokonca laserové radary, ktoré pracujú v zlej viditeľnosti spoľahlivejšie. Tesla sa však bráni tým, že Full Self-Driving vyžaduje od vodiča stálu pozornosť. Takže ak dôjde k nehode, je na vine on. Na druhej strane vytvára názvom autopilot či Full Self-Driving nebezpečné zdanie, že ide o skutočnú technológiu autonómneho riadenia. Autopilot Tesly je pritom oficiálne klasifikovaný len na úrovni SAE 2.