Projekt Titan, čo bolo kódové označenie pre vývoj „Apple auta“ patrí definitívne (a už aj oficiálne) minulosti. Americkej technologickej spoločnosti na ňom mimoriadne záležalo a podľa analytikov v ňom preinvestovala vyše 10 miliárd dolárov.
V roku 2017 sa technologický gigant dokonca tajne spojil s čínskym výrobcom automobilov BYD s cieľom vyvinúť batériový systém využívajúci lítium-železofosfátové články. Podľa ľudí oboznámených so situáciou, ktorí si priali ostať v anonymite, Apple a BYD spolupracovali niekoľko rokov na vývoji vysokokapacitných batérií pre dlhý dojazd. BYD práve na základe nej rozvinul svoju revolučnú batériovú technológiu Blade, ktorej produktom sú ľahšia a bezpečnejšie batérie s vyššou energetickou hustotou.
Technológia, ktorú Apple vyvíjal v spolupráci s BYD, bola špecificky prispôsobená pre plánované vozidlo, a podľa zdrojov sa Apple podieľal hlavne na výskume v oblasti pokročilých batériových článkov a tepelného manažmentu. BYD priniesla svoje skúsenosti s výrobou lítium-železofosfátových článkov, známych aj ako LFP.
Čítajte viac Koniec agónie - Apple auto nebude. Prednosť dostala umelá inteligenciaHovorcovia Apple ani BYD sa k tejto spolupráci nevyjadrili. BYD však v emailovom vyhlásení uviedol, že koncept batérie Blade pochádza od ich inžinierov, ktorí túto batériu vyvinuli nezávisle a BYD má úplné vlastnícke a patentové práva na technológiu Blade.
Hoci Apple nakoniec od spolupráce s BYD odstúpil a začal zvažovať iné možnosti, projekt automobilu trpel mnohými oneskoreniami. Keď bol napokon zrušený, predstavoval pre Apple jeden z mála naozaj veľkých neúspechov. Napriek tomu sa technologické poznatky z tejto snahy ukázali ako užitočné pri vývoji iných produktov, ako napríklad Vision Pro headsetu a Neural Engine AI procesora, ktorý sa dnes používa v mnohých zariadeniach Apple.