
Dacia ide na plné obrátky. Po úspechu v nižšej triede sa najnovším SUV Bigsterom posúva do segmentu C. Musíme si teda zvykať, že pôvodne lowcostová rumunská značka mieri vyššie. Šušká sa o sedane a kombi C-Néo, ktorými by mohla zavariť napríklad aj Škode Octavia. No a čerešničkou na torte má byť SUV-kupé. Tiež v triede C. Preto použije ako základ práve Bigster s dĺžkou 4 570 mm a rázvorom náprav 2 700 m. V týchto parametroch prerastá Duster o 227, respektíve o 54 mm. Na takomto formáte sa oveľa ľahšie vytvára auto so športovou siluetou, než ak by mala byť novinka z kratšieho Dusteru.

Ako by mohol Bigster Coupé vyzerať, naznačili počítačové skice ruského webu Kolesa.ru. Poľský web Motofilm.pl zasa špekuluje nad tým, že novinka by v ponuke mohla nahradiť súčasný Renault Arkana. Ten totiž nemá dostať priameho nástupcu. Zaujímavé ale je, že Arkana a Dacia si nie sú až také cudzie. Ak si pamätáte, prvá Arkana sa objavila práve v Rusku pod logom Renaultu, ale jej základy pochádzali z Dacie Duster. Vyrábala sa v moskovskom závode Renaultu. Európska Arkana niesla síce ten istý názov, ale išlo o celkom iné auto, postavené na novšej platforme CMF-B. Podobne to bolo s Kapturom a Capturom.

Práve táto platforma umožnila Arkane použiť modernejšie motory a najmä hybridný pohon, aby spĺňala prísnejšie emisné pravidlá v EÚ. Teraz však Dacia tiež využíva architektúru CMF-B, takže jej nič nebráni zastúpiť Arkanu, ktorá pomaly končí kariéru. Navyše, Renault už má nové SUV-kupé Rafale, ktoré je luxusnejšie a drahšie, čo lepšie zodpovedá jeho pozícii v koncernovej hierarchii. Podľa niektorých zdrojov by mala novinka niesť jednoduchý názov Dacia Bigster Coupé a k prvým zákazníkom zamieriť v roku 2026. Zároveň by si mala zachovať bezkonkurenčnú cenu. Ak uvážime, že súčasný Bigster štartuje na hranici 25 000 eur, kupé by nemuselo byť oveľa drahšie.