Na podujatí „N Day 2024“ predstavil Hyundai N, divízia vysokovýkonných vozidiel, extravagantný koncept RN24, ktorý je novou generáciou tzv. „rolling labu“ (pojazdného laboratória) a demonštruje možnosti budúcich vysokovýkonných elektrických vozidiel. RN24 zosobňuje najnovší stupeň evolúcie v sérii extrémnych testovacích vozidiel, kam patria aj modely ako RN22e a N Vision 74, slúžia ako platformy pre testovanie vysokovýkonných technológií.
V novom koncepte chce Hyundai N ponúknuť najvýkonnejšiu hnaciu sústavu elektrických vozidiel v čo najkompaktnejšom prevedení. Využili preto elektroniku umožňujúcu vysoký výkon dvojmotorového systému modelu IONIQ 5 N (s funkciou boost až 650 konských síl). Tento systém bol postavený na kompaktnom podvozku elektromobilu, ktorý je inšpirovaný šampionátom WRC, a výsledkom je agilný elektromobil s ikonickým „N“.
RN24 disponuje systémom elektrického pohonu modelu IONIQ 5 N. Prepracovaná batéria si zachováva kapacitu 84 kWh ako pri sériovom modeli. Ponúka však o 340 mm kratší rázvor, čím radí vozidlo do veľkostného segmentu B, kde sa nachádza Hyundai Motor i20 N Rally1 World Rally Championship (WRC).
Podvozok RN24 sa môže pochváliť novo navrhnutým odpružením v štýle WRC so špeciálnymi rely tlmičmi a rámami s vysokou tuhosťou. RN24 je vybavený systémom WRC Powertrain Drive Control Logic, ktorý umožňuje vodičom prispôsobiť výkon elektronického systému, citlivosť zrýchlenia, citlivosť regeneračnej brzdy a vyváženie výkonu pomocou tlačidiel na volante. Tieto funkcie odrážajú ovládacie prvky, ktoré sú vo vozidlách Hyundai WRC. Výkon batérie a chladenia motora RN24 zabezpečuje pokročilý systém IONIQ 5 N, pričom rýchlejšie nastavenie riadenia zvyšuje odozvu na úroveň súťažného vozidla.
Vozidlo je vybavené externým vysokovýkonným zvukovým systémom s rozšíreným nastavením N Active Sound+. Zvukový zážitok RN24 je umocnený dizajnom zadného blatníka, ktorý zároveň funguje ako ozvučovací systém, vytvárajúci zvukovú kulisu pre fanúšikov.
Medzi mnohými inovatívnymi technológiami RN24 je kľúčovým prvkom ovládanie krútiaceho momentu motora v režime Rally. Rovnako ako systém pohonu všetkých štyroch kolies Hyundai N použitý v i20 N Rally 1, toto nastavenie optimalizuje rozloženie krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá. Výkon mechanickej technológie i20 N Rally 1 je simulovaný elektronickou reguláciou krútiaceho momentu motora v režime Rally RN24, čím sa zjednodušuje systém a znižujú sa náklady pre využitie v budúcich sériových automobiloch.
Elektronická ručná brzda je ďalšou inováciou, ktorá vychádza z 10-ročnej histórie divízie Hyundai N vo WRC. Pomáha znižovať hmotnosť tým, že odstraňuje potrebu používania fyzických bŕzd pri procesoch, ako je predhrievanie bŕzd. Hyundai nedávno testoval túto inovatívnu technológiu na Stredoeurópskej rely WRC.
RN24 je vizuálne definovaný svojou vysoko tuhou exoskeletonovou klietkou, má 19-palcové matné čierne kované kolesá a je tiež vybavený spojlerom z modelov Hyundai Motorsport Touring Car Racing (TCR), ktorý zlepšuje aerodynamiku, obratnosť a stabilitu.