Šéf Fordu jazdí už mesiace na čínskom elektromobile. Totálne sa do neho zamiloval

Jim Farley už šesť mesiacov denne jazdí do práce na elektromobile Xiaomi SU7 a nevie si ho vynachváliť.

28.10.2024 14:00
Xiaomi SU7 (2024) Foto:
Xiaomi SU7: Na tomto elektromobile už pol roka jazdí denne do práce šéf Fordu Jim Farley.
debata (29)

Myslíte si, že generálny riaditeľ spoločnosti Ford Motor Company Jim Farley každé ráno dorazí do práce na aute značky Ford? Omyl. Podľa jeho vlastných slov to tak nie je. Nedávno v podcaste Everything Electric Show priznal, že už šesť mesiacov denne jazdí na elektromobile Xiaomi SU7 – elektrickom sedane od známeho čínskeho výrobcu elektroniky.

Farley si auto mimoriadne pochvaľuje: „Mám za sebou dva pobyty v Číne za posledné dva roky, ktoré mi otvorili oči,“ prezradil v rozhovore pre vyššie zmienený podcast. „Ten posledný pobyt bol o produktoch Xiaomi. Na Západe naše technologické firmy nemajú automobilové divízie, ale v Číne sú Huawei a Xiaomi, dve najväčšie spoločnosti, zastúpené v každom vozidle, ktoré sa tam vyrába.“

xiaomi Čítajte viac Elektrické Xiaomi SU7 valcuje trh. Už 70-tisíc ľudí naň zaplatilo nevratné zálohy

Xiaomi SU7 je horúcou novinkou a v Čine vyvolalo jeho uvedenie podobný ošiaľ, ako kedysi uvádzanie nových smartfónov. Už v prvý deň bola kapacita na tento rok vypredaná a až 100 000 kusov bolo záväzne objednaných. Spoločnosť už za prvý mesiac dodala zákazníkom 75 000 áut.

Tento model má napriek základnej cene približne 30 000 eur (41 000 za vyššiu verziu) špičkovú výbavu – vzduchové odpruženie, adaptívne tlmiče a aktívnu aerodynamiku. Výrobca ho navyše vybavil vlastným systémom autonómneho riadenia level 2 a systémom NoA (Navigate on Autopilot), ktorý je certifikovaný na používanie v stovke čínskych miest.

F150 Ligtning Čítajte viac Šéf Fordu: Stavili sme na elektroautá a bola to chyba. Už nechcem ďalšie hlúpe vízie

Pre automobilových lídrov nie je nič nezvyčajné, že testujú produkty konkurencie, ale Farleyho vyjadrenia vyvolali pozornosť. Americký trh je totiž na míle vzdialený tomu čínskemu v oblasti vývoja elektromobilov. Odborníci upozorňujú, že čínski výrobcovia sú napred v cenách, technológiách batérií, integrácii softvéru, nabíjaní a dojazde, čo je pre západných výrobcov vážnym signálom na zmenu.

Farley vo svojich vyjadreniach nešetrí uznaním pre čínsku konkurenciu, pričom zdôraznil, že „je dôležité konkurenčné modely vyskúšať a pochopiť ich skutočnú kvalitu priamo z vodičovho sedadla“. Táto skúsenosť ho viedla k záveru, že Ford a iní západní výrobcovia budú musieť rýchlo dohnať náskok čínskych firiem, ktoré na globálnom trhu s elektromobilmi dominujú.

Facebook X.com 29 debata chyba Newsletter
Články podľa značiek