Talianska spoločnosť Real Italian Cars sa zaoberá renováciou klasických Fiatov 500, vyrábaných v pôvodnej verzii od roku 1957 do roku 1975. Elektrifikácia však priniesla firme nové možnosti. Začala sa totiž venovať aj ich prestavbám na elektrický pohon. Možno to budete považovať za rúhanie, ale je to tak. Namiesto maličkého dvojvalca so zdvihovým objemom 480 centimetrov kubických nainštaluje do veterána japonský elektromotor s výkonom 42 koní. Mimochodom, je to takmer trojnásobok originálu. Veď ten mal len 13 koní.
Čítajte viac Kia Pride EV: Briti upcyklovali 28 rokov staré auto. Na čo je to dobré?Vďaka tomu zvládne maličká legenda s dĺžkou skromných 2 970 mm zrýchliť z 0 na 80 km/h za približne šesť sekúnd. Originál na to potreboval viac ako pol minúty. A to vážil necelých 500 kg. Po prestavbe má vďaka batériám takmer tonu. Kvôli bezpečnosti je maximálka obmedzená na 110 km/h. I tak prekonáva v tomto parametri historickú predlohu, ktorá zvládla len 85 km/h. A potom je tu ešte jedna zvláštnosť. Kapacitu batérie síce spoločnosť Real Italian Cars neprezradila, zato poznáme dojazd. Na jedno nabitie prejde prestavaná päťstovka približne 250 km. Čo je na tom výnimočné?
Nuž to, že novodobý elektrický Fiat 500 so základnou batériou s kapacitou 23,8 kWh si trúfne maximálne na 190 km v zmiešanej premávke. Prestavaný originál tromfne len v meste, aj to len o sedem kilometrov, čo je zanedbateľné. Tak ako, chceli by ste takéto auto, alebo vám je bližší zvuk pôvodného vzduchom chladeného dvojvalca? Ak by ste sa na to dali, verte, že to nie je lacné. Ceny za túto hračku začínajú na 35 000 eurách, čím tento restomod opäť poráža novodobý Fiat 500e. No a ak by ste chceli nebodaj otvorenú verziu Jolly, budete potrebovať ďalších 15 000 eur.
Čítajte viac Renault R17 Electric Restomod: Chystá sa ďalšia reinkarnácia? Veríme tomuNie je to málo, ale pre vyššiu hmotnosť museli talianski experti na Fiat 500 zmeniť podvozok, zvýšiť účinok bŕzd alebo zvýšiť tuhosť karosérie. Tam, kde kedysi pracoval spaľovací motor, pribudol druhý batožinový priestor. Elektromotor je až pod ním. A k otázke hriechu. Konverzia starého Fiatu 500 na elektromobil nie je až takým zločinom, ako keby ste si dali podobne upraviť Ferrari. Veď z tejto legendy vzniklo za 18 rokov produkcie viac ako 3,6 milióna kusov. Väčšina síce skončila v šrote, ale pojazdných exemplárov sú stále desaťtisíce. Aj tie dokáže Real Italian Cars zrepasovať do stavu lepšieho, než keď boli vyrobené.