Alfa Romeo 4C bol úžasný projekt. Najprv sa toto čistokrvné kupé s celokarbónovou konštrukciou objavilo ako koncept na autosalóne v Ženeve v roku 2011 a o dva roky neskôr sa predstavilo na tom istom mieste v sériovej podobe. Superšport s dĺžkou tesne pod štyri metre, hmotnosťou len 895 kg a preplňovaným 4-valcom 1 750 TBi s výkonom 177 kW, sa stal miláčikom všetkých puristov, ktorí milujú skutočnú radosť z jazdy. Nakoniec vzniklo v modenskom závode Maserati do roku 2020 približne 9 100 exemplárov vrátane otvorených verzií Spider. Zdalo sa, že po skončení výroby bude 4C už len zberateľskou záležitosťou. Napokon stále prísnejšie emisné limity nedávali úžasnému kupé šancu na dlhší život. A predsa! Alfa Romeo práve oznámila, že na svetlo sveta privedie nové exempláre. Ale netešte sa.
Alfa síce vráti 4C do ponuky, ale vzniknú len tri vzácne kusy. Prakticky ručne ich vyrobí zo zvyšných karbónových šasi, ktoré pre Alfu Romeo dodávala spoločnosť Adler Plastic, divízia Stellantis Heritage, spravujúca historické dedičstvo talianskych značiek Alfa Romeo, Abarth, Fiat a Lancia. Dôvod nečakaného návratu je oslava víťazstva jazdca Nicola Lariniho, ktorý v roku 1993 vybojoval pre Alfu Romeo za volantom modelu 155 V6 vavríny v nemeckom šampionáte okruhových vozidiel DTM. Larini sa osobne podieľal na farebnom spracovaní, spolu s pôvodným dizajnérom 4C Alessandrom Maccolinim. „Limitka“ s názvom Collezione GT Nicola Larini tak dostane kombináciu bielej prednej časti s vyzývavým odtieňom zadnej časti karosérie – zeleným Verde Pino, červeným Rosso Prugna a žltým Giallo Ocra.
Všetky farby sú inšpirované historickou paletou Alfy Romeo, ktorú používala na Giulii GT a GTV v sedemdesiatych rokoch. V týchto farbách sú dokonca lakované aj kolesá. Nechýbajú ani podpisy Lariniho. Technika ostáva pôvodná. Napriek desiatim rokom od premiéry nestihla zostarnúť. Posúďte sami, Alfa Romeo 4C s motorom umiestneným pred zadnou nápravou a 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT, zrýchľuje na stovku za 4,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 258 km/h. Čo je šokujúce, rovnako rýchla je táto malá šelma aj pri brzdení. Z rýchlosti 100 km/h sa dostane na nulu tiež za 4,5 sekundy. V zákrutách zas zvládne bočné zrýchlenie 1,1 g. To jej dáva úžasné možnosti na okruhoch. O predaj sa postará priamo Stellantis Heritage. Šťastnými majiteľmi budú pravdepodobne solventní zberatelia.
Čítajte viac Už aj Alfa Romeo si robí žarty z talianskej vlády. Radí Fordu ako obísť zákon