Pred necelými dvomi týždňami sme písali, že prémiovej značke Audi koncernu Volkswagen sa nepodarilo nájsť vhodného investora pre svoju problémovú továreň na výrobu elektrických vozidiel v Bruseli, čo zvyšuje riziko, že závod môže zatvoriť. Aktuálne sa tam už vyrábal len jediný model – Audi Q8 eTron, o ktorý je však len minimálny záujem. Celý predaj pritom prebiehal veľmi zvláštnym spôsobom. Pokiaľ totiž dostanete 26 ponúk na odkúpenie a 26 ich odmietnete, je otázkou, či to myslíte s tým predajom vážne.
Podľa Audi žiadna z 26 zainteresovaných strán a potenciálnych investorov – vrátane jedného, ktorý v posledných dňoch upravil ponuku – neponúkla „životaschopnú a udržateľnú koncepciu“ budúcnosti továrne. Aspoň to tvrdí prevádzkový riaditeľ Audi Gerd Walker. Zároveň sa však doteraz nenašlo ani žiadne interné (v rámci koncernu VW) využitie bruselskej továrne, ktoré by dávalo ekonomický zmysel.

Aktuálne to vyzerá tak, že už sa ani nenájde. Vedenie firmy totiž oznámilo zamestnaneckej rade a odborom, že vo fabrike plánuje ukončiť výrobu áut koncom februára budúceho roka s tým, že do konca tohto roka nebude nikto z jej približne 3 000 zamestnancov prepustený.
Podľa zástupcov nemeckej automobilky sú logistické náklady závodu veľmi vysoké. V jeho okolí je totiž malý počet dodávateľov. Navyše, závod sa nedá ani rozšíriť, keďže sa nachádza medzi obytnou zónou, železničnou traťou a diaľnicou. Vedenie Audi dodalo, že na stole je upravená ponuka a stále rokuje s potenciálnym investorom. Žiadne bližšie údaje k tomu neuviedlo, takže ide skôr len o snahu znížiť vo fabrike napätie.