Prestížny rebríček Best Global Brands už 25 rokov určuje trhovú hodnotu najväčších svetových spoločností. Toyota si už 21 rokov drží prvé miesto medzi značkami z automobilového sektora. V celkovom hodnotení sa rovnako ako minulý rok umiestnila na šiestom mieste. Japonská spoločnosť sa tento rok zaradila aj medzi tie, ktoré sa rozvíjajú najrýchlejšie. Jej zhodnotenie v tomto roku dosiahlo 72,8 miliárd dolárov, čo je až o 13 % viac ako vlani. Ide o najväčšiu pozitívnu zmenu medzi spoločnosťami v prvej desiatke rebríčka.
Toyota je už štyri roky najväčším svetovým výrobcom automobilov a dodáva vozidlá zákazníkom vo viac ako 170 krajinách a regiónoch. V roku 2023 spoločnosť predala celosvetovo viac ako 11,2 miliónov automobilov Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino, čím zlepšila výsledok z roku 2022 o 7,2 %.
Poradie | Značka | Poradie celkovo | Hodnota (mld) | Rozdiel |
---|---|---|---|---|
1. | Toyota | 6. | 72,8 | +13 % |
2. | Mercedes-Benz | 8. | 58,9 | –4 % |
3. | BMW | 10. | 52,0 | +2 % |
4. | Tesla | 12. | 45,5 | –9 % |
5. | Honda | 26. | 26,7 | +9 % |
6. | Hyundai | 30. | 23,0 | +13 % |
7. | Porsche | 43. | 17,4 | +7 % |
8. | Audi | 45. | 17,3 | +6 % |
9. | Volkswagen | 49. | 16,5 | +9 % |
10. | Ford | 56. | 14,4 | –3 % |
Celkovo je najhodnotnejšou značkou sveta podľa Interbrands Apple, ktorej hodnota sa blíži pol biliónu dolárov. Za ňou nasledujú Microsoft (352,5 miliardy), Amazon (298,1 miliardy), Google (291,3 miliardy) a prvú päťku uzatvára Samsung, ohodnotený na 100,8 miliardy dolárov.