Toto asi neprekvapí: Najhodnotnejšou automobilovou značkou na svete je Toyota

Toyota sa stala najhodnotnejšou automobilovou značkou v rebríčku Interbrand už 21. krát po sebe. Bola ocenená na 72,8 miliardy dolárov, čo je medziročný nárast o 13 %.

04.11.2024 16:00
Toyota-Yaris Cross Foto:
Toyota je už suverénne roky najhodnotnejšou automobilovou značkou sveta.
debata (2)

Prestížny rebríček Best Global Brands už 25 rokov určuje trhovú hodnotu najväčších svetových spoločností. Toyota si už 21 rokov drží prvé miesto medzi značkami z automobilového sektora. V celkovom hodnotení sa rovnako ako minulý rok umiestnila na šiestom mieste. Japonská spoločnosť sa tento rok zaradila aj medzi tie, ktoré sa rozvíjajú najrýchlejšie. Jej zhodnotenie v tomto roku dosiahlo 72,8 miliárd dolárov, čo je až o 13 % viac ako vlani. Ide o najväčšiu pozitívnu zmenu medzi spoločnosťami v prvej desiatke rebríčka.

Toyota je už štyri roky najväčším svetovým výrobcom automobilov a dodáva vozidlá zákazníkom vo viac ako 170 krajinách a regiónoch. V roku 2023 spoločnosť predala celosvetovo viac ako 11,2 miliónov automobilov Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino, čím zlepšila výsledok z roku 2022 o 7,2 %.

Poradie Značka Poradie celkovo Hodnota (mld) Rozdiel
1. Toyota 6. 72,8 +13 %
2. Mercedes-Benz 8. 58,9 –4 %
3. BMW 10. 52,0 +2 %
4. Tesla 12. 45,5 –9 %
5. Honda 26. 26,7 +9 %
6. Hyundai 30. 23,0 +13 %
7. Porsche 43. 17,4 +7 %
8. Audi 45. 17,3 +6 %
9. Volkswagen 49. 16,5 +9 %
10. Ford 56. 14,4 –3 %
         

Celkovo je najhodnotnejšou značkou sveta podľa Interbrands Apple, ktorej hodnota sa blíži pol biliónu dolárov. Za ňou nasledujú Microsoft (352,5 miliardy), Amazon (298,1 miliardy), Google (291,3 miliardy) a prvú päťku uzatvára Samsung, ohodnotený na 100,8 miliardy dolárov.

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Toyota #Interbrand
Články podľa značiek