Kríza automobilového priemyslu v Európe naberá na obrátkach. Desaťtisíce ľudí zrejme bude musieť prepustiť Volkswagen, ktorý zároveň zatvorí minimálne tri fabriky v Nemecku, podľa analýzy Wirtschaftswoche hrozí aktuálne rovnaký osud až 15 nemeckým fabrikám ZF, jedného z najväčších dodávateľov automobilových komponentov na svete. Audi zatvorí svoju fabriku v Bruseli, nemecký výrobca automobilových súčiastok Schaeffler zruší v Európe 4 700 pracovných miest, z toho 2 800 v Nemecku a najnovšie potvrdil aj Bosch, že bude musieť v Nemecku prepustiť 7 000 ľudí. A tým to podľa predstaviteľov spoločnosti ešte nemusí skončiť.
Problémom spoločnosti je klesajúci odbyt a z neho vyplývajúca nutnosť znižovať náklady, čo je momentálne jediná možná reakcia na pretrvávajúcu krízu v automobilovom priemysle a neistotu ohľadom prechodu na elektromobilitu.
„Bosch v roku 2024 nedosiahne svoje ekonomické ciele,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Stefan Hartung pre poľský denník Rzeczpospolita. Dodal, že nevylučuje ďalšie znižovanie počtu zamestnancov, ak to bude potrebné.
Čítajte viac VW je na tom naozaj zle: Po zatváraní fabrík ide znižovať platyPersonálny riaditeľ spoločnosti Bosch Stefan Grosch v rozhovore pre denník Stuttgarter Zeitung uviedol, že spoločnosť plánuje znižovať prevádzkové náklady do roku 2027 a spolieha sa na programy odchodného pre zamestnancov, ktorí budú zasiahnutí týmito zmenami. Prepúšťanie postihne najmä divíziu dodávateľov pre automobilový priemysel, nástroje a domácu techniku Bosch BSH.
Prepúšťanie viac ako 7 000 zamestnancov v Nemecku môže mať vážne dôsledky na miestnu ekonomiku, najmä v regiónoch, kde Bosch zamestnáva značné množstvo pracovníkov. V mnohých prípadoch sú zamestnanci Bosch kvalifikovaní pracovníci, ktorí budú mať problém zamestnať sa v inej oblasti. Okrem toho, súčasné zmeny v Boschi sú len jedným z mnohých signálov o vážnych problémoch, ktorým čelí nemecký priemysel v kontexte spomalenia hospodárskeho rastu.