Šok: Audi sa v Číne vzdáva loga. Predstavilo úplne nové autá Audi E

Predaje Audi v Číne sú slabé. Značka ich chce oživiť spoluprácou s čínskym koncernom SAIC a novým modelovým radom bez ikonického loga.

11.11.2024 16:00
Koncept Audi E Foto:
Koncept Audi E je už bez loga, predstavuje nový modelový rad, ktorým chce značka osloviť mladých Číňanov.
debata (3)

V Šanghaji Audi uviedlo na trh úplne nový modelový rad elektrických vozidiel v Číne, pričom tieto vozidlá nesú iba názov Audi, bez tradičného loga so štyrmi kruhmi. Plánuje nimi osloviť mladších konkurovať a zvýšiť predaje, ktoré v Číne padli na úplné minimum.

Nemecká značka preto spojila svoje sily s čínskou automobilkou SAIC už minulý rok, aby spoločne vyvinuli nové elektromobily, ktoré sa majú na trhu objaviť už v budúcom roku. Audi takto chce získať späť podiel na čínskom trhu, kde tradičné európske značky za posledné roky zaznamenali výrazný úbytok na úkor domácich značiek so zameraním na elektromobily.

Koncept Audi E: interiér je rovnako... Foto: Audi
Koncept Audi E Koncept Audi E: interiér je rovnako extravagantný ako exteriér.

Audi sa rozhodlo za pomoci koncernu SAIC špeciálne prispôsobiť svoje nové modely potrebám čínskych zákazníkov a chce preferovať hlavne čínskych dodávateľov, aby autá pôsobili „autenticky“. Prvým predstaveným modelom novej značky je športový elektrický Audi E Concept.

Koncept má dĺžku 4 870 mm, šírku 1 990 mm, výšku 1 460 mm a rázvor 2 950 mm. Má dva elektromotory na prednej a zadnej náprave s celkovým výkonom 570 kW a krútiacim momentom 800 Nm. S nimi má zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. Koncept je vybavený 100 kWh batériou, ktorá pri plnom nabití umožňuje dojazd 700 km. Pokročilá digitalizovaná platforma sa môže pochváliť aj inovatívnou 800-voltovou architektúrou so super rýchlym nabíjaním: iba 10 minút stačí na dojazd viac ako 370 km.

Koncept Audi E
Koncept Audi E
+6Koncept Audi E

Tento model sa sústreďuje na mladších vodičov, ktorí hľadajú prémiové technológie, vrátane pokročilých asistenčných systémov pre vodiča. Fermin Soneira, riaditeľ projektu, zdôraznil, že priemerný vek zákazníkov prémiového segmentu v Číne je 30 až 35 rokov, zatiaľ čo vo zvyšku sveta je to okolo 55 rokov. Okrem športového modelu plánuje táto spolupráca v priebehu nasledujúcich troch rokov predstaviť ďalšie dva modely, vrátane SUV.

Audi-A8-2022-1600-3c Čítajte viac Audi na ceste z kopca. Zisk mu klesol o 90 percent, odbyt o 16 %

Predaj elektromobilov Audi v Číne za prvých deväť mesiacov roku 2024 nedosiahol ani 15 000 vozidiel, čo je v porovnaní s čínskymi prémiovými značkami elektromobilov ako Nio a Xpeng veľmi málo – Nio predalo približne desaťkrát viac, Xpeng sedemkrát viac. Značka Audi má v súčasnosti v Číne v predaji elektromobily so známym logom štyroch kruhov, napríklad Q4 E-tron a Q5 E-tron, no veľa vody nimi nenamútila. S novou značkou chce Audi prilákať mladších zákazníkov preferujúcich futuristický dizajn a hi-tech technológie a zároveň sa tak trochu dištancovať od áut, s ktorými sa jej na tamojšom trhu nepodarilo preraziť.

CUPRA Dávame do pozornosti Zapoj sa do kvízu a vyhraj CUPRA na víkend!
Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Audi #predaj elektromobilov #predaj áut v Číne #SAIC
Články podľa značiek