Keď v roku 2022 predstavilo BMW M svoj prvý autorský model XM, muselo to vyvolať v konkurenčnom AMG rozruch. Táto divízia síce v posledných rokoch získavala na autonómii, veď vo vlastnej réžii vyvinula kupé SLS, AMG GT a bola poverená aj vývojom nového modelu SL, ale autorské SUV v jej ponuke jednoducho chýbalo a chýba. Modely GLA, GLB, GLC, GLE, GLS a EQE SUV s plaketami AMG sú len vysokovýkonnými derivátmi sériových Mercedesov-Benzov. To sa ale zakrátko zmení. V Affalterbachu už totiž horúčkovito pracujú na novom projekte. AMG ho považuje za prelomový. Vydá sa však celkom inou cestou ako BMW XM. Pôjde totiž o čistý elektromobil.
Čítajte viac Mercedes-AMG SL63 S E Performance: Na stovku pod tri sekundy. Aj s nadváhouMá ísť o druhý elektromobil koncernu postavený na novej elektrickej platforme AMG.EA, kde celú architektúru vozidla navrhli priamo v Affalterbachu. Filozofia ,AMG First, EV Second' naznačuje, že hoci má elektrický pohon ponúknuť fantastickú dynamiku, novinka bude v prvom rade verná odkazu AMG, teda silným športovým emóciám. Bohužiaľ, nič viac AMG zatiaľ neprezradilo. V každom prípade bude využívať 800 V batériu. Zverejnilo však prvú siluetu karosérie, ktorá dokazuje, že naozaj nebude mať dvojča s trojcípou hviezdou. O brutalite tohto elektromobilu nepochybujeme, otázkou je, či elektrický pohon poteší priaznivcov AMG milujúcich akustiku výfukov a vibrácie mohutných 6– či 8-valcov.
Čítajte viac Mercedes-AMG PureSpeed: Táto nefiltrovaná vášeň nie je len konceptomVeď už neúspech 4-valcového C63 AMG či 4-valcového AMG SL dáva tušiť, že klienti AMG presne vedia, čo chcú. No a 4-valce, či nebodaj elektromobily k ich snom rozhodne nepatria. Ak chcelo AMG vyvinúť vysokovýkonné SUV, malo radšej postupovať ako BMW M. Jeho XM spája preplňovaný 8-valec s výkonom 430 kW a elektromotor, ktorý pridáva ďalších 145 kW, čím sa špičkový výkon vyšplhal na šialených 550 kilowattov. XM má teda ako plug-in hybrid štipku ekologického imidžu a zároveň dokáže stovku pokoriť za 4,3 sekundy so všetkým, čo k tomu patrí. Nehovoriac o tom, že podobnú technológiu používa AMG vo svojich sedanoch. Tak prečo ju nevyužiť aj pri prvom autorskom SUV AMG.
Čítajte viac Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid. Kombi od AMG je fakt drahé, ale dáva zmysel