Len rok po tom, čo sa Tatra blysla prototypom vodíkového nákladného vozidla Tatra Force e-Drive FCEV, prichádza s ďalším ekologickým konceptom. Tentoraz stavila na plug-in hybridnú technológiu. Štvornápravový valník Tatra Force e-Drive Hybrid 8×8 vychádza z tretej generácie modelového radu Tatra Force. Prototyp bude slúžiť práve na overovanie hybridného či skôr plug-in hybridného pohonu. To je najväčší rozdiel voči jeho bežným sériovým súrodencom, od ktorých preberá tatrovácku koncepciu s centrálnou nosnou rúrou, výkyvnými polonápravami a pohonom 8×8.
Paralelný hybridný systém kombinuje tradičný vzduchom chladený dieselový 8-valec s výkonom 300 kW a krútiacim momentom 2 100 Nm s elektromotorom Danfoss EM-PMI375-T1100, ktorý disponuje trvalým výkonom 300 kW a špičkovým až 500 kW. Jeho krútiaci moment dosahuje 2 400 Nm. Na elektromotor nadväzuje plne automatická sedemstupňová prevodovka Allison 4900 a cez spojovací hriadeľ napojená redukčná prevodovka Tatra so štandardnou montážou do centrálnej nosnej rúry. Samozrejme, súčasťou systému je aj batéria LTO s kapacitou 89 kWh. Tá zaručí vozidlu čisto elektrický dojazd 70 km.
K dispozícii je aj hybridný mód, keď oba motory spolupracujú, alebo mód, keď vozidlo poháňa výlučne spaľovací agregát. Plug-in hybridná technológia umožní Tatre pracovať v prostredí, kde sa vyžadujú nulové emisie a pritom sa nemusí obávať o svoj dojazd. Ekologický pohon neobmedzuje ani jej úžitkové vlastnosti. Tento valník má užitočné zaťaženie 22 ton, pričom celková hmotnosť vozidla môže dosahovať až 38 ton. Predstavený exemplár bol vybavený 4-dverovou kabínou nového typu pre 6-člennú posádku. Zaujímavé je, že kým v prvom rade môžu sedieť štyria cestujúci, vzadu len dvaja.