Dotykové displeje umožňujú ovládať stovky funkcií. Pre automobilky je toto riešenie výhodné najmä z pohľadu nákladov. Jedna dotyková obrazovka totiž nahradí desiatky fyzických tlačidiel, ktoré sú na výrobu drahšie. Mnoho štúdií však už dokázalo, že dotykové ovládanie je menej intuitívne a vyžaduje si viacej času. Času, ktorý by mohol vodič venovať sledovaniu premávky. Iste nie náhodou sa v autách s obrazovkami objavili kamery, ktoré kontrolujú, či sa príliš dlho nepozeráte na displej. Je to v podstate dôkaz, že dotykové ovládanie ide proti bezpečnosti.

Priznal to aj kórejský Hyundai, ktorý sa rozhodol, že bude v dotykovom ovládaní v budúcnosti opatrnejší. Viceprezident vývojového centra HDNA Ha Hak-soo pripustil, že automobilka, podobne ako väčšina automobilového priemyslu, bola pôvodne zaujatá „wow faktorom“ masívnych multimediálnych systémov, ktorých priekopníkom bola Tesla, ale že to nakoniec nebolo to, čo Hyundai chcel. Kritici už roky zdôrazňujú, že napríklad zmena teploty cez obrazovku infotainmentu si často vyžaduje viac ťuknutí a viac času ako otočenie fyzického ovládača. „Keď sme robili testy s našou cieľovou skupinou, uvedomili sme si, že ľudia sú vystresovaní, rozčúlení a nahnevaní, keď chcú niečo v núdzi ovládať, ale nedokážu to,“ povedal Ha.

Preto Hyundai zahodil aj plány na dotykovú obrazovku priamo na volante, ktorú predstavil ako koncept v roku 2019. Rozhodol sa, že v budúcnosti vráti do áut viacej hardvéru. V podstate sa to už začalo uvedením Hyundaiu Kona, Santa Fe aj modernizovaného Ioniqu 5, ktorý obsahuje viacej tlačidiel ako predtým. Konzervatívnosť kórejskej automobilky oceňujeme, ale neveríme, že to zmení celosvetový trend. Počet funkcií áut neustále rastie. Navyše sa mnohí výrobcovia spoliehajú na pokrok v hlasovom ovládaní či ovládanie gestami, ktoré by vás odbremenili od hľadania správnej ikonky dotykového displeja. A potom je tu vízia autonómneho riadenia, ktoré má celkom nahradiť vodiča.