Blesk z jasného neba: Neznáma automobilka Jetour chce do roku 2030 vyvážať milión áut ročne

Táto prakticky neznáma čínska značka už v roku 2024 predá vyše pol milióna áut, vyváža do 65 krajín sveta a okrem Číny má montážne fabriky v štyroch ďalších krajinách. A k tomu zaujímavú obchodnú stratégiu.

27.11.2024 14:00
jetour Foto:
Predaj Jetouru už tento rok prekročí polmiliónovú hranicu.
debata (6)

Značka Jetour vám asi nič nehovorí. Ide totiž o relatívne novú čínsku značku, vyrábajúcu SUV a crossovery. V roku 2018 ju založila spoločnosť Chery Automobile Holdings. Táto relatívne mladá značka očakáva, že do roku 2030 rozšíri ročný export áut na úroveň 1,1 milióna kusov. To je u tak mladej značky, ktorá svoje prvé auto vyviezla za hranice Číny až v roku 2019 určite sebavedomý zámer. Nemusí však byť úplne nereálny.

Táto značka, na rozdiel od mnohých iných, má totiž trochu rozdielnu orientáciu. Nezameriava sa na export do Európy a USA, ale skôr do rozvojových krajín nielen v Ázii, Latinskej Amerike a v Afrike. Na dizajne a technológiách sa to však nijako neodráža. Koniec koncov, posúďte z videí sami. Vyváža však aj do východnej Európy, spolu do 65 krajín sveta. O tom, že jej stratégia funguje svedčí aj fakt, že v roku 2023 predala vyše 315-tisíc áut, z čoho tretina smerovala na export.

Odhady pre tento rok hovoria, že by sa s predajom mala dostať na úroveň 550-tisíc kusov a aj export dosiahne rekordnú výšku. Vyhlásil to na tlačovej konferencii prezident Jetour Li Xueyong. Podľa neho globálny predaj Jetouru sa v roku 2025 vyšplhá na 800-tisíc áut, pričom export presiahne 300-tisíc.

V priebehu tohto a minulého roku Jetour otvoril fabriky v Kazachstane, Mjanmarsku, Tunisku a Indonézii. Zatiaľ v nich autá priamo nevyrába, len skladá z dielov, dovezených z Číny. V najbližších dvoch rokoch chce Jetour otvoriť ďalšie fabriky v Egypte, Pakistane, Malajzii a Thajsku. Jeho zámerom je do roku 2030 predávať vozidlá vo viac ako 80 krajinách a prevádzkovať mimo Číny 19 závodov na ich montáž.

Od roku 2023 pridáva automobilka systematicky plug-in hybridné varianty pre každý zo svojich benzínových modelov predávaných v Číne a postupne by ich chcela aj exportovať. Ďalším jej smelým zámerom je stať sa najväčším výrobcom plug-in hybridných SUV na svete. Uvidíme, či sa jej to podarí, no vidieť, že jej obchodná stratégia zatiaľ funguje veľmi dobre a, na rozdiel od mnohých iných výrobcov, vrátane čínskych, si na seba dokáže aj sama zarobiť.

Facebook X.com 6 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #čínske autá #výroba áut v Číne #Jetour
Články podľa značiek