Ak by bol prvý apríl, vedeli by sme sa na tom zasmiať. Lenže toto je realita. Jaguar pokračuje v samovražedných misii. Po oznámení ukončenia výroby a predaja všetkých modelov a odhalení nového loga, ktoré by viac svedčalo výrobkom kozmetickej firmy, než autám váženej britskej automobilky s koreňmi siahajúcimi až do roku 1922, nás ide teraz omráčiť štúdiou Jaguar Design Vision Concept. Tú predstaví 2. decembra na akcii Miami Art Week. A ako ukazuje prvá snímka zadnej časti, pôjde o ďalší šok. Pripomína totiž všeličo, no najmenej zo všetkého auto.
Čítajte viac Jaguar má nové logo a chce byť módnou ikonou. Aj keď nemá čo predávaťZdá sa, že v súvislosti so stratégiou „copy nothing“ sa Jaguar rozhodol nekopírovať ani sám seba. Jednoducho, vymazáva svoju históriu, to najcennejšie, čo má, dokonca „čistí“ svoje účty na sociálnych sieťach, akoby sa hanbil za minulosť, a rúti sa bezhlavo do neznáma s čímsi, čo má len jednu šancu na úspech. Ak ju premrhá, môže to byť definitívny koniec britskej značky, ktorá nám dala také poklady ako Jaguar E-Type či kultové limuzíny XJ. Už teraz čelí kritike za svoje posledné kroky. A niet sa čomu čudovať. Výsmešných komentárov je na sociálnych sieťach neúrekom. Šéfovia však naďalej blúznia o svetlých zajtrajškoch.
Čítajte viac Takto sa ‘zabíja‘ značka. Jaguar zastavuje predaj všetkých áut. Nové nemá„Vytvárame Jaguar pre budúcnosť a obnovujeme jeho status značky, ktorá obohacuje životy našich klientov a komunity Jaguar,“ povedal kreatívny šéf Gerry McGovern o rebrande. Generálny riaditeľ Adrian Mardell zas opísal znovuzrodenie Jaguaru ako „úplný reset“, pričom jeho nové úsilie označil za „niečo veľkolepé“. „Ďalšia fáza premeny Jaguaru bude neuveriteľná, ohromujúca a nebude nič kopírovať. Za posledných 25 rokov si nebol Jaguar nikdy tak istý v tom, čím potrebuje byť,“ povedal. Tieto vzletné frázy akoby písala umelá inteligencia, či skôr demencia, než zodpovední manažéri. Je to vata bez akéhokoľvek obsahu. Takže čo pre nás Jaguar vlastne má?
Čítajte viac Jaguar: Toto má byť jeho budúcnosť – superluxusné elektrické GTPri pohľade na prvú snímku zadnej časti konceptu sa budete cítiť asi ako pri Muskovom odhalení Cybertrucku. Vtedy tiež čakalo obecenstvo na moment, keď Elon povie: „Dobre, toto bol žart. A teraz vážne…“ Nič také sa nestalo. Kým však Tesla má priam fanatických prívržencov, chrlí státisíce elektromobilov a jej akcie rastú, zvlášť po amerických prezidentských voľbách, Jaguar svoje publikum dávno stratil a potáca sa vo víre najväčších zmien, akými prechádza autopriemysel od druhej svetovej vojny. Problémy majú aj veľkí hráči. No Jaguar chce všetkým dokázať, že na to má čímsi, čo pripomína klimatizačnú jednotku na kolesách alebo zadnú stranu dizajnovej chladničky. Ani sa nám to vlastne nechce dešifrovať. Koncept nemá dokonca ani zadné okno.
Čítajte viac Jaguar mal hotové elektrické XJ už pred piatimi rokmi. Prerobil na ňom aj ‘gate‘Držíme Jaguaru palce, bola by to veľká strata, ale toto vyzerá tak, akoby bolo vedenie spoločnosti na drogách. To napriek tomu, že sám Gerry McGovern počas šokujúcej tlačovky k novému logu a vizuálnej identite značky povedal v rozhovore s novinármi: „Nikto z nás nešnupal biely prášok, toto je skutočné.“ Radi by sme sa zobudili z tohto zlého sna. Musel by sa stať zázrak, aby sa Jaguar opäť postavil na vlastné nohy. Veľmi tomu neveríme. Ako bude konkurovať veľkým elektrickým GT s cenou okolo 150 000 eur produktom od BMW, Mercedesu-Benz či Cadillacu. Veď aj ony majú s predajom elektromobilov veľké problémy. Lenže straty vedia vykrývať z predaja spaľovacích áut. Jaguar ale nič také nemá.