
Ineos v septembri oznámil, že v Hambachu, bývalej továrni Smartu, ktorú kúpil, zastavuje linky, z ktorých schádzali off-roady Grenadier a pikapy Grenadier Quartermaster. Oficiálnym dôvodom bola strata jedného z kľúčových dodávateľov. Hoci to spočiatku Ineos nešpecifikoval, potvrdilo sa, že ide o nemeckého výrobcu sedadiel Recaro, ktorý sa dostal do platobnej neschopnosti. Keďže automobilka nemala žiadneho alternatívneho dodávateľa sedadiel, neostávalo jej nič iné, ako zastaviť výrobu. Jednoducho nevedel autá dokončiť. Nechcená odstávka prišla v tom najmenej vhodnom čase. Práve keď chcel Ineos vo veľkom expandovať do Číny a do Mexika.

Situácia by sa mala čoskoro zlepšiť. Automobilka oznámila, že v januári produkciu obnoví, aj keď presný dátum neuviedla. „Automobilové dodávateľské reťazce sú mimoriadne zložité, ale neboli sme ochotní robiť kompromisy v kvalite, takže sme spokojní, že sme našli najlepší možný výsledok,“ uviedla šéfka spoločnosti Lynn Calderová v súvislosti s riešením nového dodávateľa. Zlé jazyky však tvrdia, že Ineos má hlbšie problémy než len trojmesačnú odstávku výroby kvôli dodávateľovi. Naznačujú to jeho klesajúc predaje už v priebehu roka.
Podľa údajov agentúry Jato Dynamics predal Ineos od januára do konca augusta tohto roku, teda v čase plnej prevádzky závodu, v Európe len 847 Grenadierov, čo predstavuje pokles o 35 % v medziročnom porovnaní. Vo Veľkej Británii predstavoval prepad dokonca 67,9 %, takže v garážach zákazníkov skončilo iba 187 áut. Pritom práve Spojené kráľovstvo malo byť hlavným trhom Grenadieru, ktorý je de facto náhradou za skončenie výroby klasického Land Roveru Defender. Je tiež známe, že Ineos odložil projekt svojho elektrického modelu Fusilier na neurčito, a to dokonca po tom, čo v marci prebehla jeho svetová premiéra.

Syn Jima Ratclifa George Ratcliffe, ktorý dostal vo firme pozíciu šéfa severoamerickej divízie, navyše nedávno vyhlásil: „Keď sa projekt Grenadier začal, povedali sme si, že postavíme cenovo dostupné úžitkové auto s jednoduchým servisom, ktoré bude dobré pre farmárov. Ale s moderným svetom a s tým, čo potrebujete – motory, pravidlá ochrany chodcov, emisie CO2 a ďalšie regulácie – to jednoducho nedokážete.“ Takže je možné, že napriek veľkým očakávaniam a vynikajúcim recenziám je Grenadier príliš drahý na to, aby dokázal byť ideovým nástupcom Defendera. A automobilka tiež môže naraziť na problém s flotilovými emisiami, čo by znamenalo pokuty a následné zdraženie vozidiel.