Iba pred pár dňami sme písali o zásadnej zmene identity, ktorou doslova šokoval Jaguar. Prišiel s ňou totiž v čase, keď nemá čo predávať, chystá sa zastaviť výrobné linky a prvý revolučný model „znovuzrodenej značky“ predstaví až v roku 2026. Jaguar má navyše zachrániť luxusný a veľmi drahý elektromobil, teda ten typ auta, ktorý už teraz, v roku 2024, chce len málokto. Vyzerá to skôr ako vedome páchaná ekonomická samovražda, no vedenie Jaguaru verí, že ich nový model „prevalcuje trh“.
K novej vizuálnej identite sa vyjadrili aj odborníci z oblasti marketingu a takmer všetci zaujali rezervovaný až skeptický postoj. Ich reakcie zozbieral server Autonews. My z nich prinášame skrátený výber, kompletné ich nájdete na tomto odkaze.
Čítajte viac Jaguar má nové logo a chce byť módnou ikonou. Aj keď nemá čo predávaťLee Rolston, riaditeľ pre rozvoj, Jones Knowles Ritchie (JKR): "Tento rebranding je nepochopením značky – a samotného vytvárania brandu. Je nemožné znovuobjaviť tradičnú značku ako Jaguar a ignorovať jej dedičstvo. Predstavte si, že robíte reklamu na Snickers cez obrázok ananásu – váš mozog by to jednoducho neprijal. Značky sa transformujú cez to, čo robia a ako ich vníma ich publikum, nielen rebrandingom…“
Satoru Wakeshima, spolumajiteľ agentúry CBX: "…nový vzhľad, logo a kampaň „Copy Nothing“ vyzerajú tak, ako by sa inšpirovali kategóriami ako softvér pre grafický dizajn, fotografia, atrament do tlačiarní a sci-fi z roku 1990, zaoberajúce sa módou z roku 2025, a všetko to spolu zmixovali.”
Scott Wilson, kreatívny riaditeľ, Daughter Creative: „…ak sa zmení srdce (rozumej: motor), zmení sa karoséria a štýl, obmení sa cieľová skupina a cena a vizuálna identita sa úplne prepracujú – čo z Jaguaru zostane?“
Adriana Ivory, kreatívna riaditeľka, The Garden: „…táto nová „agresívna hra“, ktorá má priniesť zmenu, sa stala cvičením umenia pre umenie a nie strategickým riešením problémov prostredníctvom zmeny dizajnu a kreativity… Okrem jasných problémov s: a) nezobrazením vozidla alebo prvkov vozidla (ktoré môžem prehliadnuť, ak je viditeľný duch značky) ab) novým logom, ktoré pôsobí viac fintech ako luxusné vozidlo – úprimne, nebolo potrebné – môj hlavný konflikt s celým týmto prístupom spočíva v apokalyptickej elegancii toho všetkého. Jaguar zvláštnym spôsobom dokázal uchopiť niečo tak udržateľné a pozitívne do budúcnosti, ako je prechod na elektrické vozidlá, a vytvoriť cez to pocit, že žijeme v dystopickom svete…“
Matt Sia, kreatívny riaditeľ, Pearlfisher: „Redizajn Jaguaru je teatrálny, inšpirujúci, farebný a rozhodne odvážny, vo svojom prístupe takmer hyper-budúci… ak by bol určený pre značku z oblasti technológií, módy, krásy alebo wellness. …Jaguar si zaslúži nadčasovejší a premyslenejší prístup, rešpektujúci jeho dedičstvo a zároveň ho prezentujúci ako progresívnu značku vozidiel zameranú na elektrický pohon.“
Jason Miller, kreatívny riaditeľ, Siegel+Gale: „Ak bolo cieľom použiť rebranding na vytvorenie „rozruchu“ pri uvádzaní produktu na trh, podarilo sa, aj keď je tón neutrálny až negatívny. Ak to má vypovedať niečo presvedčivé o budúcej vízii značky, pôsobí to dosť mätúco. Zvoliť si pre začiatok "tabulu rasa“ pri storočnej značke je dosť odvážny počin."