Stellantis už používa platformy STLA Small, Medium aj Large. Tie súžia širokému spektru osobných áut a SUV. Keďže ide o multienergetické platformy, môžu používať rôzne pohony vrátane čisto elektrických. Lenže americká časť koncernu, ktorá zahŕňa značky Chrysler, RAM a Jeep, potrebuje aj platformu pre svoje „full-size trucky“, teda pre off-roady a v USA mimoriadne populárne pikapy. Takže Stellantis prichádza s úplnou novinkou – platformou STLA Frame. Už názov naznačuje, že na rozdiel od ostatných platforiem počíta s rámovým podvozkom. To však nebráni flexibilite z hľadiska pohonov. Aj platforma STLA Frame bude multienergetická.
Čítajte viac Stellantis vynovil svoj aerodynamický tunel. Má ‘pohyblivý asfalt‘Stellantis tvrdí, že čisto elektrická verzia zabezpečí dojazd 800 km a elektrická s predlžovačom dojazdu až 1 100 km. Sľubuje tiež ťažnú kapacitu 6 350 kg a užitočné zaťaženie 1 224 km. Je teda zjavné, že elektrifikácia sa nijakým spôsobom nedotkne očakávaných úžitkových vlastností. Kompromisy sa nebudú robiť ani v odolnosti a terénnych schopnostiach. Asi najlepším dôkazom je deklarovaná brodivosť 610 mm. Verzia s predlžovačom dojazdu v podobe malého generátora napájaného benzínovým motorom. má odstrániť kompromisy, ktoré vyplývajú z čisto elektrického pohonu. Tieto autá budú schopné zabezpečiť veľkorysý dojazd aj v oblastiach bez potrebnej nabíjacej infraštruktúry.
Čítajte viac ‘Vezuv‘ ožíva: Stellantis v novembri zastaví výrobu v troch talianskych fabrikáchSamotný rám je vyrobený z vysokopevnostnej ocele, ktorá poskytuje lepšiu odolnosť a tuhosť pri nižšej hmotnosti. V rozšírenej strednej časti je vytvorený priestor pre umiestnenie batérie so zosilnenými rámovými koľajničkami, ktoré ju chránia v prípade bočného nárazu. Plochá spodná časť rámu má zároveň znižovať aerodynamický odpor. A o akej batérii sa bavíme? Stellantis uvádza, že zákazníci si budú môcť vybrať akumulátor s kapacitou od 159 až do neuveriteľných 200 kWh. Platforma je však navrhnutá tak, aby v budúcnosti umožnila aj ďalšie alternatívne pohony, napríklad vodíkový, ktorý vyžaduje tlakové nádrže aj palivové články. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav. Postarajú sa o to elektromotory s výkonom až do 250 kW.
Čítajte viac Šéf Stellantisu: Našim slabším značkám dávame 2 až 3 roky, aby sa zlepšiliNajvýkonnejšie dvojmotorové verzie tak budú akcelerovať z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Platforma STLA Frame bude mať premiéru v nových modeloch značiek RAM a Jeep. Tieto vozidlá môžu mať dĺžku od 5 498 až do 5 941 mm a rázvor náprav od 3 143 do 3 690 mm. Svetlá výška sa bude pohybovať od 168 do 262 mm. Flexibilitu naznačuje aj priemer kolies do 838 mm. Osemstovoltová architektúra znamená rýchle nabíjanie s výkonom až do 350 kW. Len desať minút by malo stačiť na predĺženie dojazdu o ďalších 100 míľ, čo je približne 160 km. Verzie s lacnejšou 400 V batériou sa za desať minút dobijú na 80 míľ (130 km). Systém V2L umožní využívať batériu vozidla ako zdroj energie pre napíjanie externých spotrebičov, čo je napríklad pri pracovných pikapoch mimoriadne dôležité.