Ruský automobilový priemysel prežíva ťažké časy. Masový exodus zahraničných automobiliek zastavil výrobné linky mnohých závodov. Ako prvý sa pozviechal AvtoVaz, vyrábajúci Lady. Ostatné závody ožívajú postupne vďaka „pomoci“ čínskych automobiliek. Pod logami Volgy či Moskviča sa totiž v bývalých továrňach západných partnerov, ako Renaultu či Mercedesu, vyrábajú, či skôr montujú, čínske modely. Luxusný Aurus síce beží ďalej, ale vyrába v jednotkách kusov.
Čítajte viac Nezľaknite sa. Rusi predstavili prototyp elektromobilu Amber. Aj Multipla je pri ňom kráskaDo hry teraz nečakane vstupuje ruský Roosatom, najväčší výrobca elektriny v Rusku. Ročne jej vyprodukuje neuveriteľných 215 TWh. Ruská energetická agentúra však spája celkom 350 podnikov vrátane vedecko-výskumných organizácií, komplexu jadrových zbraní a jedinej flotily jadrových ľadoborcov na svete. Vyrába tiež superpočítače, vyvíja softvér a zodpovedá za 76 % celosvetového exportu jadrových technológií.
V čase, keď sa do výroby elektromobilov vrhajú všemožné startupy, ale aj výrobcovia spotrebnej elektroniky ako Xiaomi alebo Sony, nie je nápad vyrábať elektrické autá až taký prekvapivý. Megalomanský ruský podnik má nepochybne dosť zdrojov aj vývojových kapacít. Projekt je v pomerne vysokom štádiu, ako ukazujú prvé patentové obrázky pripravovaného elektrického SUV, ktoré by malo doraziť na trh pod značkou Voyt. Nejde o revolúciu v dizajne, ale ani o úplný „trapas“.
Zadný stĺpik nám pripadá odkukaný z Range Roveru Velar, pohľad spredu odhaľuje inšpiráciu Teslou a zozadu zasa nájdete istú príbuznosť s francúzskym DS 7. Podľa neoficiálnych údajov by mal byť Voyt vybavený batériou s kapacitou 42,6 kWh, čo je veľmi skromný údaj. Dojazd teda nebude silnou stránkou Voytu, najmä nie v tuhých ruských zimách. To môže narobiť majiteľom poriadne problémy v krajine s biednou nabíjacou infraštruktúrou.
Čítajte viac Rusi sa stále zabávajú. Postavili Ladu s motorom V16. Viac dymí, než sa hýbeNo je tu čosi, čo by mohlo Voyt odlíšiť od konkurentov. V portfóliu Rosatomu je totiž aj spoločnosť Umatex, ktorá sa zaoberá výrobou kompozitov pre armádu vrátane letectva. To znie dosť zaujímavo. Voyt má tak používať vo veľkom uhlíkové vlákna, vrátane karosárskych dielov, čo by mohlo znížiť jeho hmotnosť. Po SUV chystá Rosatom na rovnakej modulárnej platforme aj sedan, hatchback, MPV a dodávku. Uvidíme, čo z toho bude.