Kríza v automobilovom sektore naberá na obrátkach. Prepúšťajú alebo rušia továrne aj veľké značky ako Volkswagen, Ford alebo koncern Stellantis. Len pred pár dňami oznámil dokonca aj Mercedes-Benz, že bude ročne nútený ušetriť rádovo miliardy eur. Prepúšťanie sa najnovšie dotkne aj mladoboleslavskej značky Škoda.
Tá je však zatiaľ v dobrej kondícii, no ak bude pokračovať celoeurópsky pokles záujmu o nové autá, nevyhne sa redukcii počtu zamestnancov. Vedúci plánovania ľudských zdrojov Štěpán Lacina pre interný časopis Škodovácký odborář uviedol, že kmeňoví zamestnanci sa zatiaľ prepúšťať nebudú, no pri agentúrnych zrejme bude musieť prísť k redukcii ich počtu.
„Čo sa týka prepúšťania, sme na hrane a v zložitej situácii, ale opierame sa o sieť agentúrneho personálu, tam k redukciám dochádza a dochádzať bude, pokiaľ výroba neporastie. Avšak prepúšťanie kmeňového personálu teraz neplánujeme a spoločne s odbormi sa tomu snažíme zabrániť, na tom staviame ako na hlavnom pilieri,“ doplnil Lacina.
Predseda Podnikovej rady Jaroslav Povšík to následne doplnil: „Naše odbory prepúšťania kmeňového personálu nepripustia, to by bolo hneď vidieť v Mladej Boleslavi, Vrchlabí aj v Kvasinách, aká by tu prepukla vojna,“ uviedol.