Fio bankaFio banka

GM pracuje na novej generácii adaptívneho odpruženia

General Motors je priekopníkom adaptívnych podvozkov. No časom svoj náskok stratil. Dohnať to chce novou technológiou magnetoreologických pružín.

02.12.2024 16:00
GM - magnetoreologické pružiny Foto:
Nová technológia má spojiť dve pružiny so spoločným sedlom, ktoré bude vďaka magnetickej kvapaline meniť rozsah pohybu pružín a tým aj ich tuhosť.
debata

Už od prelomu milénií používa General Motors v modeloch Cadillacu a Chevroletu takzvané magnetoreologické tlmiče. Tie namiesto olejovej alebo plynovej náplne používajú špeciálnu kvapalinu s kovovými šupinkami. Zmenou elektrického poľa tak dokážu magnetoreologické tlmiče meniť v zlomku sekundy hustotu náplne a tým aj tuhosť tlmenia. Svoje možnosti už ale táto technológia vyčerpala, a tak sa chce GM pohnúť ďalej. Pracuje na takzvaných magnetoreologických pružinách. Vypláva to z patentu, ktorý si dal koncern zaregistrovať na americkom úrade pre patenty a ochranné známky.

Chevrolet Bolt EV - 2017 Čítajte viac GM a Honda zastavili projekt lacných elektromobilov. Bol nad ich sily

Nová technológia má pozostávať z dvoch samostatných pružín so spoločným sedlom medzi nimi. Sedlo má mať vonkajší plášť obsahujúci magnetoreologickú kvapalinu spolu s elektromagnetmi. Keď sú magnety pod prúdom, kvapalina sa stane hustejšou a bráni pohybu pružín. Deaktivácia magnetov zas umožňuje väčší pohyb pružín a tým aj väčší rozsah odpruženia. Znie to zaujímavo. Uvidíme, kedy a v akom modeli nasadí nové magnetoreologické pružiny GM do sériovej výroby a či technológii adaptívneho odpruženia ponechá pôvodný názov MagneRide.

Oldsmobile Custom 8 Cruiser Čítajte viac Automatická prevodovka má 85 rokov. Prišla spoza Atlantiku

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #GM #General Motors #podvozok #pruženie #magnetoreologické pruženie
Články podľa značiek