Audi sa s príchodom prvého SUV vôbec neponáhľalo. Model Q7 prišiel až v roku 2005, teda tri roky po sesterských modeloch VW Touareg a Porsche Cayenne. A načas si nedávalo ani s generačnými výmenami. Je to neuveriteľné, ale počas 19 rokov kariéry si vystačilo s dvoma generáciami. Tá druhá prišla v roku 2015, takže je vôbec najstarším Audi v portfóliu. Nemení na tom nič ani fakt, že má za sebou dva facelifty – jeden z roku 2020 a druhý, ktorý prebehol len vlani. Jednoducho, na striedanie stráží je ten najvyšší čas. Audi to vie a už usilovne testuje tretiu generáciu. Na základe prvých špionážnych fotografií zamaskovaných testovacích prototypov si tak môžeme urobiť aspoň približný obraz o novinke, ktorá by mala debutovať budúci rok.
Čítajte viac Audi Q5 Sportback: Silueta kupé a pod kapotou diesel aj benzínChýbať nebude obrovská a najmä oblejšia mriežka chladiča Single Frame podľa vzoru mladších modelov Audi. Svetlá budú delené. Zadné veko vyzerá o čosi kolmejšie, čím sa môže Q7 v budúcnosti lepšie odlíšiť od športovejšej verzie Q8. Zaujímavým prvkom budú kľučky dverí, ktoré tvoria malé „krídelká“ na hrane okien, podobné riešeniu elektrického Fordu Mustang Mach-E. Zadné svetlá bude pravdepodobne spájať diódová lišta typická najmä pre elektromobily Audi. Ale nebojte sa, dve masívne koncovky výfuku v zadnom nárazníku sú jasným dôkazom, že spaľovacích motorov sa Q7 nevzdá. Napokon, podľa novej nomenklatúry ingolstadtského výrobcu budú nepárne čísla patriť práve autám so spaľovacím motorom.
Do kabíny zatiaľ nahliadnuť nemôžeme, ale aj v Q7 očakávame takzvané digitálne pódium s trojicou displejov. Pod kapotou by mali naďalej pracovať benzínové a naftové motory vrátane vylepšeného plug-in hybridu s väčším akumulátorom a teda aj dlhším elektrickým dojazdom. Základom by mala byť naďalej súčasná platforma, i keď výrazne aktualizovaná. Audi teda pristúpi na podobný krok ako Porsche, ktoré oznámilo, že popri úplne novom Cayenne s čisto elektrickou platformou PPE (Premium Platform Electric) bude naďalej ponúkať modernizovanú spaľovaciu verziu, a to až do roku 2030. To bude nepochybne platiť aj o Q7. Podľa logiky novej nomenklatúry by sa tak malo na elektromobil zmeniť práve športovejšie Audi Q8.
Čítajte viac Audi A5L: Tak predsa, sedan ‘A4‘ prežije. Ale len v Číne