Partnerstvo medzi automobilkou Mercedes-Benz a Vatikánom má už takmer 100 ročnú tradíciu. Prvým vozidlom pre pápeža bol sedan Nürburg 460 Pullman, ktorý používal Pius XI od roku 1930. Mercedes-Benz získal kontrakt na dodávku najmä vďaka možnosti prepravovať v interiéri okrem pápeža aj dvoch hodnostárov a ďalšieho personálu pomocou sklopných sedadiel. V 60. rokoch dostal Ján XXIII. Landaulet 300 s automatickou prevodovkou a predĺženým rázvorom. Jeho nástupca Pavol VI spočiatku používal Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet a neskôr Mercedes-Benz 300 SEL – tiež Landaulet. Až v osemdesiatych rokoch sa ale po prvýkrát objavilo označenie „Popemobile“, teda papamobil, keď si Ján Pavol II. prevzal upravený Mercedes-Benz triedy G a používal ho na podujatiach, ktoré sa konali na Námestí svätého Petra.
Desiatky tisíc kresťanov obsadili Košice. Pápež František im poslal vrelý odkaz
Nasledovali ďalšie „géčka“ V roku 2002 to bolo G500 pre Benedikta XVI, ktoré zdedil súčasný pápež František. Občas sa používali aj špeciálne navrhnuté vozidlá odvodené z Mercedesov-Benz triedy M a GLE. Po odchode zo služby boli pápežské špeciály umiestnené do múzeí vo Vatikáne alebo v Stuttgarte – sídle automobilky. Spolupráca nemeckej automobilky a Vatikánu pokračuje do dnešných dní. Najnovším dôkazom je odovzdanie nového papamobilu pápežovi Františkovi. Opäť sa jedná o Mercedes-Benz triedy G ale i tak ide o veľkú zmenu. Pre Vatikán totiž automobilka upravila po prvýkrát jeho elektrickú verziu G500 with EQ Technology. Ako vieme, disponuje štyrmi elektromotormi s výkonom 432 kW a krútiacom momentom 1 146 Nm. Vďaka tomu dokáže toto trojtonové monštrum šprintovať na stovku za 4,6 sekundy a otáčať sa na mieste.
Pre papamobil sú ale dôležitejšie celkom iné vlastnosti. Napríklad schopnosť udržiavať veľmi nízku rýchlosť. A to nový papamobil zvláda bravúrne, pretože jeho „plazivý“ tempomat vie udržiavať rýchlosť 4,7 km/h, čo je približná rýchlosť chôdze. Práve túto schopnosť využije pápež František počas masových stretnutí veriacich. Vatikánsky špeciál má ale celý rad ďalších úprav. V zadnej časti bola klasická lavica nahradená centrálne umiestneným kreslom, ktoré sa dá nastavovať výškovo aj otáčať. To umožní Františkovi zaujať rôzne polohy pri zdravení veriacich. Za týmto sedadlom sú ďalšie dve pre pápežov sprievod. Za B stĺpikom karosári odstránili strechu. V prípade zlého počasia je možné papamobil vybaviť zvýšenou pevnou strechou.
Ľavé zadné dvere na papamobile nenájdete. Ku kreslu sa nastupuje z druhej strany. Konštruktéri ale premiestnili pánty na opačnú stranu, takže dvere sa otvárajú protismerne. Prístup k zadným sedadlám zas uľahčuje otvorená zadná časť so schodíkmi. O bezpečnosť sa stará zvýšené zábradlie, ktoré lemuje boky karosérie. Celé to završuje typický biely perleťový lak, biela koža v interiéri a červený koberec na podlahe. Nechýbajú ani držiaky na vatikánske vlajky a vatikánske štandardy na stĺpikoch. No najväčšou výhodou nového papamobilu je, že do ovzdušia nebude na masových stretnutiach vypúšťať žiadne emisie a pohybovať sa bude úplne bezhlučne. „Každý detail je dokonalý,“ povedal Ola Källenius, šéf Mercedesu-Benz. Podľa jeho slov boli na vytvorenie tohto jedinečného papamobilu potrebné „stovky hodín remeselnej práce“.