Piateho decembra oslávili v Mladej Boleslavi významný míľnik. Vyrobili tu už miliónty batériový systém. Vysokonapäťové akumulátory začala pritom Škoda vyrábať len v roku 2019. Najprv išlo o batérie pre plug-in hybridný Superb iV a neskôr pre ďalšie plug-in hybridy vrátane Octavie iV. Od mája 2022 sa závod zameriava na väčšie batérie pre plne elektrické vozidlá. Denne dokáže vyprodukovať až 1 500 batériových blokov s kapacitou od 55 do 91 kWh.
Čítajte viac Prepúšťať sa chystá už aj Škoda. I keď zatiaľ len agentúrnych zamestnancovOkrem modelov Škoda Enyaq a novej Škody Elroq ich dodáva aj pre modely koncernových značiek Seat, Cupra a Audi. Batérie schádzajú z dvoch montážnych liniek. Tú druhú spustili v Boleslavi v roku 2023, čím vzrástla kapacita na súčasnú úroveň. Automobilka zároveň vkladá vysoké investície do transformácie svojich prevádzok a oblastí vývoja, napríklad do digitalizácie a ďalšieho vzdelávania zamestnancov. Doteraz sa úspešne preškolilo na elektromobilitu viac ako 28 000 zamestnancov.
Výrobné zázemie sa rozprestiera na ploche približne 10 500 štvorcových metrov a na montáži sa v jednotlivých zmenách podieľa približne 90 zamestnancov. K dispozícii majú 82 plne automatizovaných robotov na manipuláciu so zvlášť ťažkými komponentmi. Nový batériový systém pre platformu MEB opúšťa linku každých 60 sekúnd. Hmotnosť finálnej zostavy je približne 490 kilogramov a pozostáva z ôsmich až trinástich modulov. Každý z nich obsahuje 16 až 26 článkov.
Čítajte viac Škoda Elroq má nový cenník. Pre firmy jej cena bez DPH podlezie hranicu 25-tisíc eurNajnovším prírastkom v technológii výroby je pracovisko na kontrolu kvality vyrábaných batérií, ktoré využíva unikátnu počítačovú tomografiu alebo CT sken. Systém podrobne zobrazuje detaily vo veľkosti až 4 mikrónov, teda štyroch tisícin milimetra. Táto technológia detailne ukazuje vnútorné časti a odhalí akékoľvek prípadné odchýlky jednotlivých dielov bez nutnosti rozoberať celý batériový systém. Na tomto zariadení možno zároveň skúmať články, ktoré už boli v prevádzke.