Genesis, prémiová divízia Hyundaia, sa chystá zamiešať karty v seriáli vytrvalostných pretekov WEC vrátane Le Mans, ale aj v americkej sérii IMSA. A myslí to smrteľne vážne. Už dnes nám ukazuje výsledky práce tímu Genesis Magma Racing (GMR). Na jeho čelo nasadil skúseného matadora Cyrila Abiteboula, bývalého šéfa tímu Renault F1. Najal aj špičkových jazdcov. Jedným z nich je víťaz z Le Mans Andre Lotterer. Zdá sa teda, že Genesis prostriedkami nešetrí. No a pochybovať netreba ani o kórejskej vytrvalosti. Dôkazom je tohtoročné víťazstvo Thierra Neuvillea z Hyundai Motorsport v šampionáte WRC po desiatich rokoch pokusov.
Genesis GMR-001 sa postaví na štart prvýkrát v sezóne 2026. A hoci tu už nebude musieť bojovať s Lamborghini, ktoré z WEC odstúpilo, súperov bude mať stále dosť – od Porsche cez Cadillac, Peugeot, Aston Martin až po BMW a Alpine. O technike nie je nič známe, no je zrejmé, že podľa predpisov bude pod kapotou preplňovaný hybridný 8-valec poháňajúci zadné kolesá. Maximálny povolený výkon je 698 koní, z toho 67 „elektrických“, a minimálna hmotnosť 1 030 kg. Tvary tohto auta modelovala najmä aerodynamika, no našiel sa priestor aj pre tradičné dizajnové prvky Genesisu. Napríklad dvojité horizontálne svetlá, ktoré obopínajú prednú aj zadnú časť.
Z profilu zaujme koncept širokou parabolickou líniou, ktorá zlepšuje prúdenie vzduchu smerom k zadnému difúzoru, čím zlepšuje prítlak. Konkávna zadná časť s aktívnym spojlerom sa zas prispôsobuje jazdným podmienkam. Kompletný dizajn konceptu GMR-001 bol vytvorený v európskom dizajncentre Genesisu pod vedením Luca Donckerwolkeho, šéfdizajnéra značky. Odkaz GMR-001 by sa mal časom pretaviť aj do nových supervýkonných verzií modelov Genesisu formou, akú poznáme z BMW M, Mercedesov-AMG, Audi RS či Hyundaiov N. Sériové novinky by mali niesť prívlastok Magma alebo GMR.