Koncom októbra zaviedla Európska únia vysoké clá na dovoz elektromobilov z Číny, v niektorých prípadoch dosahujú dodatočné clá 35,3 percenta, ktoré treba prirátať k bežnému 10-percentnému clu. Únia sa tak chce brániť dampingovým cenám čínskych elektromobilov v Európe, ktoré umožnili vysoké dotácie čínskej vlády do sektora výroby elektrických áut. Číňania však svoj boj o Európu vzdať nemienia. Ak to nepôjde s elektromobilmi, plánujú zaplaviť „starý kontinent“ hybridmi a plug-in hybridmi, na ktoré sa clá nevzťahujú.
Čítajte viac MG ZS Hybrid+: Väčšie, krajšie a len hybridné. Čo to spraví s cenou?Ako informuje web Autonews, už tento rok sa očakáva, že export čínskych plug-in hybridov a hybridov porastie o 20 % a v tom budúcom to bude ešte viac. Od júla do októbra sa čínsky export hybridov do Európy viac ako strojnásobil na 65 800 kusov oproti rovnakému obdobiu minulého roka, uvádza Čínska asociácia výrobcov osobných áut. V treťom štvrťroku tak predstavovali registrácie čínskych hybridov 18 % z celkových predajov čínskych áut v Európe. Naproti tomu klesol podiel elektromobilov zo 62 na 58 %.
Čítajte viac Čínska odveta: ‘Neinvestujte v EÚ!,‘ vyzýva Peking svoje automobilkyTento trend bude pravdepodobne naberať na intenzite. Čína má totiž nadbytočné kapacity na produkciu elektromobilov. Presmeruje ju teda na hybridy. To ale môže predstavovať hrozbu pre európskych a japonských výrobcov hybridných a plug-in hybridných áut. Veď také plug-in hybridné SUV BYD Seal U predáva čínska automobilka v Európe za 35 900 eur, čo je o 700 eur menej ako cena Volkswagenu Tiguan PHEV a o 10 % menej ako cena Toyoty C-HR PHEV. BYD navyše zvažuje výrobu áut v Maďarsku.
Čítajte viac MG Cybersteer: Úžasný roadster dorazil na Slovensko. Poznáme aj cenuČínsky koncern SAIC, ktorého vývoz elektrických áut do EÚ čelí najvyššiemu dodatočnému clu vo výške až 35,3 percenta uviedol, že pre európsky trh plánuje produkty s rôznymi systémami pohonu. Len nedávno predstavil nové hybridy MG 3, MG ZS HEV+ či MG HS PHEV. MG je pritom najpredávanejšou čínskou značkou v Európe. Geely, druhý najväčší výrobca automobilov v Číne, zas minulý mesiac uviedol na európsky trh nový plug-in hybrid pod svojou značkou Lynk & CO špeciálne pre Európu.
Čítajte viac Apple tajne spolupracoval s čínskou automobilkou BYD na vývoji revolučných batériíJe pravdepodobné, že v prípade plug-in hybridov budú čínske automobilky postupovať v Európe opatrnejšie, než to bolo s elektromobilmi. A to zo strachu aby nevyvolali druhé kolo ciel zo strany EňU. „Ak BYD uvedie svoj Qin Plus na európsky trh za cenu 20 000 eur, som si istý, že by to mohlo vyvolalo ďalšie zemetrasenie,“ povedal Yale Zhang, výkonný riaditeľ spoločnosti Automotive Foresight s odkazom na svoj hybridný sedan. Európsky komisia na otázky Autonews s o rozšírení ciel aj na plug-in hybridy zatiaľ neodpovedala.