Nemecká sieť technických kontrol TÜV každoročne uverejňuje rebríček spoľahlivosti, tzv. TÜV Report. Ako býva zvykom, tak aj pre rok 2025 je rozdelený podľa vekových kategórií a percentuálny podiel porúch daného modelu je kritériom jeho umiestnenia v tabuľke. Nevýhodou štatistiky je, že do úvahy sa berú iba oblasti, ktoré sú povinné pre absolvovanie nemeckej STK a nezohľadňujú sa najazdené kilometre. Objektivitu však zaručuje 10,2 milióna skontrolovaných áut.
Čítajte aj TÜV Report: Máme tu nový megarebríček spoľahlivosti áut. Ako je na tom to vaše?Kým pri mladších vekových kategóriách sa ukazuje, ako sú na tom nedávno uvedené modely, alebo ich aktuálne generácie, pri starších už možno tušiť výsledky na základe predchádzajúcich reportov. Platí to o oboch koncoch tabuľky, čo sú najsledovanejšie pozície. A vzhľadom na vek sa v nich už len zriedka objavujú elektromobily, lebo ich významnejší prienik na trh sa udial iba nedávno.
V prvej desiatke tak nájdeme hlavne nemecké a japonské modely na čele s Porsche 911. Kým pri autách s vekom štyri a päť rokov dominovali nemecké automobily, pri šesťročných a sedemročných sa už ukazuje typická črta japonských áut, ktorou je práve spoľahlivosť. Na treťom mieste je Mazda CX-3, na delenom siedmom Honda Jazz a na deviatom Mazda 2. Dobrou správou je, že ide o cenovo dostupné modely, takže kvalita nemusí byť výsadou drahých vozidiel.
Na opačnom konci výsledkov je zastúpená hlavne Dacia a BMW. Kým pri rumunskej značke je to očakávaný výsledok, BMW sa dané generácie nevydarili a poruchovosť môže mníchovskej automobilke poškodzovať renomé. S Daciou majú medzi nespoľahlivými autami štvornásobné zastúpenie. Celkové poradie aj s mierou porúch pre kategóriu šesťročných a sedemročných áut nájdete na nasledujúcich stranách.