Nissan predstavil elektrický Leaf už v roku 2009, pričom produkcia odštartovala o rok neskôr. Stal sa tak prvým masovo vyrábaným elektromobilom na svete. Tesla S, Renault Zoe či BMW i3 nasledovali neskôr. Ako to ale pri revolučných autách býva, nie vždy sú úspešné. Elektrická technológia bola v tom čase ešte v plienkach. Leaf sa síce dočkal v roku 2017 druhej generácie, ale nikdy nechytil za srdce. Dodnes sa vyrobilo približne 600 000 kusov. Nie je to málo, no za 14 rokov ani žiadne úchvatné číslo. Dlhé roky ťažil Leaf najmä z toho, že nemal konkurentov. Dnes je však situácia iná a tak neprekvapuje, že Nissan sa pri tretej generácii rozhodol pre radikálnu zmenu.
Čítajte viac Nissan pred krachom? Možno nám zostáva len 12 až 14 mesiacov života, tvrdia insideriZ nemastného a neslaného hatchbacku sa stane emotívne SUV-kupé. Naznačil to nielen koncept Chill-Out z roku 2021, pri ktorom Nissan netajil, že ide o predobraz nového Leafu, ale už aj prvé snímky maskovaných testovacích prototypov. Napokon, do premiéry už nie je ďaleko. Nový Leaf by sa mal predstaviť na budúci rok. Predpokladá sa, že základom bude platforma AmpR Medium, ktorú už používa Nissan Ariy, ale aj Renault Mégane E-Tech a Scénic E-Tech. Podľa starších vyjadrení Nissanu by mala mať novinka o 25 % dlhší dojazd ako súčasná generácia. Podľa vzoru Mégane E-Tech by mal mať Leaf batériu s kapacitou 40 alebo 60 kWh a výkon 96 alebo 160 kW.
Čítajte viac Test: Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 4WD – s novou cenou a maskou je slovom do bitkyNapriek masívnej kamufláži testovacích predprodukčných prototypov jasne vidieť siluetu SUV-kupé. Na prednej maske sa črtá nabíjací port, typický pre obe generácie Nissanu Leaf. Predprodukčný prototyp bol spozorovaný v USA v okolí Detroitu, kde má Nissan veľké vývojové centrum. K prvým zákazníkom by sa mal dostať v roku 2026. A neostane sám. Do roku 2026 nám totiž Nissan sľúbil predstaviť aj elektrický Juke a elektrickú Micru, ktoré využijú platformu AmpR Small z Renaultu 5 E-Tech. To napriek tomu, že vzťahy medzi Nissan a Renaultom nie sú stále práve idylické a aj Nissan prežíva momentálne veľkú krízu. Nové produkty by mu mohli len a len pomôcť.