Web Teslarati priniesol šokujúci investigatívny materiál o problémoch, ktoré má Porsche so svojím prvým elektrickým modelom Taycan. Vychádza z informácií od anonymného zdroja priamo z centrály automobilky v Zuffenhausene. Informátor uvádza, že až šesť z desiatich dodaných vozidiel trpí chybami, ktoré môžu poškodiť batériové články, spôsobiť ich prehriatie a v extrémnych prípadoch aj požiare. Tieto zlyhania by mali viesť k tichým opravám bez informovania zákazníkov alebo úradov. Naopak, za niektoré opravy si dáva Porsche zaplatiť, hoci by ich mala kryť záruka.
Podľa zdroja je kľúčovým problémom 800V vysokonapäťová palubná nabíjačka, ktorá nedokáže správne riadiť proces nabíjania pri pomalom nabíjaní striedavým prúdom s výkonom do 7,5 kW. To vedie k nerovnováhe článkov batérie, ich prehriatiu a deaktivácii, čím sa znižuje kapacita a dojazd vozidla. V extrémnych prípadoch, ktoré zasiahli asi 1 % z dotknutých vozidiel (360 z celkových 36 000), došlo vraj k požiarom. Porsche údajne namiesto skutočnej opravy volí lacnejšie riešenia, napríklad odomknutie rezervnej kapacity batérií, čo však nezabraňuje budúcim zlyhaniam. Navonok sa potom zdá, že auto bolo úspešne opravené.
Čítajte viac Porsche Taycan a Audi e-tron GT majú ďalší problém – tentoraz ‘termálny‘...Informátor tvrdí, že Porsche skrýva tieto problémy pred zákazníkmi aj úradmi, pričom poškodené články a batériové moduly vymieňa tajne a nové batérie označuje starými sériovými číslami, aby zakrylo stopy. Problémy naznačuje aj nezvyklo krátka záruka na batériu Taycanu, len 60 000 kilometrov (bežne to býva 150 000 km), pričom aj tá je podmienená dodržiavaním pravidiel, ktoré sú ťažko dosiahnuteľné. Napríklad sú majitelia povinní mať autá pripojené k nabíjačke, ak vozidlo stojí dva týždne. Stav nabitia akumulátora sa musí pohybovať medzi 20 až 50 %. Auto nesmie byť vystavené nepretržitému slnečnému žiareniu a podobne.
Čítajte viac Neuveriteľné. Porsche vyvinulo nové pneumatiky pre 20 rokov staré autoDôvodom zametania problému pod koberec majú byť obrovské náklady, ktoré automobilke hrozia. Ide o stámilióny eur. Veď by musela stiahnuť asi 60 000 vozidiel. Nejde len o výmenu palubnej nabíjačky ale aj o výmenu poškodených článkov, ktorých má Taycan 396, modulov, prípadne celých batérií. Ešte horšia by bola strata dobrého mena, na ktorú nie je Porsche zvyknuté. Doteraz riešilo len menšie problémy. Pritom sa malo Porsche do tejto šlamastiky dostať len kvôli tomu, že z dôvodu zníženia výrobných nákladov použilo lacnú palubnú nabíjačku, namiesto kvalitnej v cene asi 70 eur.
Web Teslarati sa obrátil aj na samotnú automobilku, no Porsche uviedlo, že „na základe týchto informácií nemôže potvrdiť žiadny zo spomenutých problémov“. Tajný zdroj tvrdí, že o skutočnom rozsahu problému je v Porsche informovaných len veľmi málo ľudí. To znamená, že ani tlačové oddelenie automobilky nemusí byť v obraze. Dobrou správou pre majiteľov sesterského Audi e-tron GT, ktoré zdiieľa podobnú techniku a vyrába sa na tých istých linkách, je, že Audi sa rozhodlo pri vývoji pre kvalitnejšiu palubnú nabíjačku, takže tieto autá podľa anonymného zdroja nie sú kauzou zasiahnuté. Tajný zdroj sa pozastavuje nad tým, prečo si Porsche nevzalo príklad z Audi.