
O Škode Kylaq sme písali už niekoľkokrát. Ide o subkompaktné SUV. Na dĺžku má Kylaq menej ako štyri metre, no to mu nebráni byť atraktívnym a praktickým autom. Má moderný dizajn, preplňovaný 3-valec 1,0 TSI s výkonom 85 kW, 10,1-palcový infotainment s Apple CarPlay a Android Auto, šesť airbagov aj solídny kufor, do ktorého sa zmestí 446 litrov batožín. Škoda si zaň pritom pýta v prepočte len 8 700 eur. To je naozaj rozprávková cena. Niet pochýb, že v časoch, keď majú Európania hlboko do vrecka, by si Kylaq našiel svojich zákazníkov aj v Európe. Tí však majú smolu.

Kylaq je vyvinutý výlučne pre indický trh. Až sa čudujeme, že Škoda, ktorej najlacnejšie auto u nás je v súčasnosti Fabia s atmosférickým 3-valcom 1,0 MPI za 15 690 eur, tak podrobne o Kylaqu informuje. Asi chce naštvať svojich priaznivcov. Najnovšia správa súvisí so spustením výroby Kylaqu v Indii. Od z 13. decembra ho totiž produkuje tamojší závod Škody v Pune s ďalším SUV Kushaq a so sedanom Slavia, ktorých základná cena opäť neprevyšuje 10 000 eur. Všetky spája nákladovo optimalizovaná platforma MQB-A0-IN. Podľa Škody tým kapacita závodu vzrástla o 30 %, na 255 000 áut ročne. Indom teda máme čo závidieť.