Seat nezomiera, Seat má budúcnosť, potvrdil pre britský magazín Autocar Wayne Griffiths, šéf značiek SEAT a Cupra s tým, že modely Ibiza a Arona neskončia, ako sa pôvodne myslelo, ale práve naopak. Budú pokračovať, dostanú facelift a s ním prídu pod ich kapotu aj mild-hybridné motory, čo pomôže znížiť ich emisie.
S faceliftom, plánovaným na budúci rok, príde samozrejme aj k menším dizajnovým zmenám. Dôvod tohto rozhodnutia je jasný – Seat si podľa jeho šéfa nemôže dovoliť prestať predávať autá, ktoré zákazníci chcú a ponúkať im modely, o ktoré záujem nemajú.
Podľa Waynea Griffithsa ide o dôležité rozhodnutie, ktoré má jasne oddeliť z hľadiska cieľových skupín obe španielske značky. Seat by sa mal v najbližšej budúcnosti zamerať hlavne na dostupnejšie a menšie autá so spaľovacími a hybridnými motormi, zatiaľ čo jeho sesterská značka Cupra bude ponúkať luxusnejšie a výkonnejšie elektrické a plug-in hybridné autá s vyššou pridanou hodnotou.

Zatiaľ čo Ibiza a Arona by mali umožniť Seatu prežiť vďaka tomu, že bude ponúkať cenovo dostupné autá nižších tried, pri Cupre zostanú aj naďalej dostupnými modelmi Leon a Formentor, ktoré budú prítomné na trhu ako so spaľovacími motormi, tak aj s plug-in hybridmi a ich výroba bude trvať minimálne do začiatku budúcej dekády.
Griffiths zdôraznil, že investície do hybridov a plug-in hybridov neznamenajú odstúpenie od zamerania sa na elektrifikáciu, ale ide o nutnosť reagovať na reálny dopyt na trhu. „Nemôžeme byť dogmatickí a nemôžeme spotrebiteľov nasilu tlačiť do elektrických áut,“ doplnil Griffiths.
Aj v prípade elektromobilov treba rešpektovať trh a ponúknuť cenovo dostupné alternatívy. V tomto sme by mal byť rok 2025 prelomový. Lacná elektrická Cupra Raval príde na trh koncom roka 2025 s deklarovanou cenou pod 25 000 eur, spolu so sesterskými modelmi Volkswagen ID.2 a Škoda Epiq. Podľa Griffithsa prispejú tieto modely k „demokratizácii elektromobility“, pretože týmto krokom sa čisto elektrické autá stanú dostupnejšími pre širšiu verejnosť.