Ekodukt vo Svrčinovci je hotový, aj keď s oneskorením. Stál vyše 13 miliónov

Cieľom výstavny ekoduktu bolo zabezpečiť a zachovať nadregionálny terestrický biokoridor pre medvede, rysy, vlky a ostatnú zver žijúcu pri obci Svrčinovec.

30.12.2024 18:00
svrcinovec Foto:
Ak by sa ekodukt nerealizoval, bola by Slovenská republika povinná vrátiť nenávratný finančný príspevok v celkovej výške 285,2 milióna eur, ktorý bol EÚ poskytnutý na výstavbu diaľnice D3 z Čadce až po Skalité.
debata (5)

Potreba vybudovať ekodukt vznikla z dôvodu zásahu stavby diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité s priľahlou križovatkou Svrčinovec do nadregionálneho biokoridoru pre veľké šelmy a ostatnú zver, ktorým sa tento biokoridor zúžil. Potrebu vzniku ekoduktu potvrdilo aj Primerané posúdenie vplyvov stavby na územie sústavy Natura 2000, spracované pre predmetné územie, ktoré navrhlo riešiť vzniknutý zásah vybudovaním systému ekoduktov s minimálnou prechodnou šírkou 80 metrov.

Cieľom projektu „D3 Zelený most Svrčinovec“ bolo zabezpečiť a zachovať nadregionálny terestrický biokoridor pre medvede, rysy, vlky a ostatnú zver žijúcu pri obci Svrčinovec, najmä srnky, diviaky a jelene. Jeho výstavba stála 13,6 milióna eur bez DPH. Ak by sa ekodukt nerealizoval, bola by Slovenská republika povinná vrátiť nenávratný finančný príspevok v celkovej výške 285,2 milióna eur, ktorý bol EÚ poskytnutý na výstavbu diaľnice D3 z Čadce až po Skalité.

Kysucká diaľnica D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec Čítajte viac Vyhlásili verejné obstarávanie na druhý úsek kysuckej diaľnice D3

Stavebné práce na stavbe D3 Zelený most pri Svrčinovci sú teda ukončené približne, aj keď približne s ročným meškaním oproti pôvodnému zámeru. Ešte treba dokončiť vegetačné úpravy, ktoré si však vyžadujú vhodné klimatické podmienky.

Svrčinovský ekodukt vedie ponad cestu I/11, Šľahorový potok a železničnú trať. Dôvodom výstavby ekoduktu bol zásah projektu diaľnice D3 medzi Svrčinovcom a Skalitým do nadregionálneho biokoridoru pre veľké šelmy, čo malo za následok jeho zúženie. Vytvorením bezpečných trás pre migráciu zveri sa zabraňuje kolíziám a zvyšuje sa bezpečnosť dopravy. Celková dĺžka migračnej trasy je 230 m.

Facebook X.com 5 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Svrčinovec #Národná diaľničná spoločnosť #ekodukt #biokkoridor
Články podľa značiek